روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۴۰

صورت‌های مالی 6 ماهه «نوین»

شرکت بیمه نوین اطلاعات و صورت‌های مالی 6ماهه منتهی به 31شهریورماه 1395 را با سرمایه 80میلیارد تومان به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. بیمه نوین در دوره 6ماهه منتهی به 31شهریورماه سال جاری به هر سهم مبلغ 9.6تومان سود اختصاص داد. «نوین» زیان انباشته پایان دوره را مبلغ 72.3میلیارد تومان اعلام کرد. یادآوری می‌شود زیان خالص این شرکت در دوره منتهی به 31شهریورماه 1394، مبلغ 35.8میلیارد تومان و زیان به ازای هر سهم، 44.8تومان اعلام شده است.


اعلام زیان سیمان ایلام

سیمان ایلام که با رشد ۷۳درصدی قیمت سهام در ماه گذشته یکی از بهترین سهام بود، درباره تغییر ۱۸۰درجه‌یی و اعلام زیان و مزایده زمین توضیح داد و آماده بازگشت به بورس شد. در پی توقف نماد شرکت سیمان ایلام از اول آذر مشخص شد، این شرکت بورسی در عملکرد 9ماهه، سود 1.5تومانی هر سهم را به زیان 23.4تومانی تغییر داده و 34.2تومان نیز زیان شناسایی کرده است. این درحالی است که «سیلام» 41.2میلیارد تومانی طی ماه گذشته با رشد 73درصدی قیمت سهام (از 291 به 504تومان) یکی از بهترین سهام بازار بود. براساس این گزارش، مجتبی فرونچی مدیرعامل سیمان ایلام درباره شناسایی زیان و زمان برگزاری مزایده فروش زمین‌ها، توضیحاتی به شرح زیر داد تا نماد آن آماده بازگشایی شود.


توقف یک نماد برای افزایش سرمایه

در پایان معاملات امروز نماد یک شرکت برای افزایش سرمایه ۵۰درصدی و یک قطعه‌ساز کوچک اما گران برای دو مجمع بسته می‌شود. در پی مشخص شدن زمان افزایش سرمایه 50درصدی و مجمع فوق‌العاده بیمه پارسیان، نماد این شرکت بورسی در پایان معاملات امروز بسته می‌شود.

در صورت موافقت سهامداران، سرمایه 200میلیارد تومانی «پارسیان» از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی 30میلیارد تومانی و سایر اندوخته‌های 70میلیاردی به 300میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین نماد سازه‌ پویش‌ برای دو مجمع فوق‌العاده و عادی به‌طور فوق‌العاده و با هدف اصلاح اساسنامه و انتخاب هیات‌مدیره بسته خواهد شد. «خپویش» که در زمینه تولید قطعات الکترونیکی خودرو فعالیت می‌کند با سرمایه 10میلیارد تومانی، دارای قیمت 2269تومانی هر سهم است.


«فجر» مشمول رفع گره شد

یک شرکت بورسی که طی روزهای گذشته دارای صف فروش بوده، برای امروز مشمول رفع گره معاملاتی شده و سهام آن بدون حجم مبنا و تا دامنه نوسان ۱۶درصدی دادوستد می‌شود. فولاد امیرکبیرکاشان که با نماد «فجر» در بورس حضور دارد، امروز مشمول گره معاملاتی شده و سهام این شرکت بورسی بدون حجم مبنا و دامنه نوسان 5درصدی با 16درصد نوسان دادوستد خواهد شد. براساس این گزارش، این شرکت که با سرمایه 42.9 میلیارد تومانی برای هر سهم 38.2تومان سود پیش‌بینی کرده و به قیمت 794 تومان رسیده، طی روزهای گذشته دارای صف فروش بوده اما امروز سهام آن بدون حجم مبنای 171,600هزار سهمی، دادوستد خواهد شد.


پوشش 45 درصدی پیش‌بینی‌های «وخاور»

بانک خاورمیانه در دوره 6ماهه منتهی به 31شهریور ماه 95 معادل 45درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرد. بانک خاورمیانه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را با سرمایه ثبت شده 400میلیارد تومان به صورت حسابرسی شده اعلام کرد. بانک خاورمیانه سود هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفندماه سال جاری را مبلغ 35.6تومان برآورد و اعلام کرد: طی دوره 6ماهه نخست سال با تحقق 15.9تومان سود به ازای هر سهم، معادل 45درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است. «وخاور» سود خالص در 6ماهه نخست سال را مبلغ 79.5 میلیارد تومان اعلام کرد.


زیان ۱۹۶۷ میلیارد تومانی بانک صادرات

براساس نامه بانک مرکزی، بانک صادرات باید هزار میلیارد تومان از سود شناسایی شده بابت سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی به دولت را برگشت می‌داد اما در صورت‌های مالی نهایی شده مبلغ برگشت شده از این بابت فقط 100میلیارد و 90میلیون تومان است. بانک صادرات برای برگزاری مجمع عمومی ملزم به اصلاح صورت‌های مالی سال مالی 1394 شد. براساس نامه بانک مرکزی در 10 آبان‌ماه، این بانک باید 250میلیارد تومان بابت مطالبات مشکوک‌الوصول و 390میلیارد تومان برای ذخایر اکچوئری و 146میلیارد تومان بابت صندوق ضمانت سپرده‌ها منظور کند. بانک مرکزی در بند دیگری ثبت اصلاح 1897میلیارد تومان سود شناسایی شده در خصوص واگذاری 50درصد از سهام با نام متعلق به آن بانک در شرکت نیشکر و صنایع جانبی به شرکت آرمان صادرات سپهر را مورد تاکید قرار داد. همچنین در بند دیگر نامه بانک مرکزی آمده بود: اعمال ثبت اصلاحی در رابطه با برگشت مبلغ 10هزار میلیارد ریال از سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین شناسایی شده در خصوص مطالبات از دولت، در صورت عدم اخذ تاییدیه از مراجع ذی‌صلاح و تایید حسابرس مستقل قانونی تا قبل از برگزاری مجمع عمومی سالانه آن بانک در این خصوص. مجموع این ارقام پس از کسر سود شناسایی شده به 2هزار و 846میلیارد تومان می‌رسید و به عبارت دیگر بانک صادرات باید سال مالی 94 را با زیان 2846 میلیارد تومانی به پایان می‌رساند. اما در صورت‌های مالی اصلاح شده سال 94 بانک صادرات که در دوم آذرماه منتشر شده است، ثبت اصلاحی هزار میلیارد تومان از سود و وجه التزام (جریمه دیرکرد) مطالبات از دولت به 100میلیارد و 90میلیون تومان کاهش یافته و همین مساله موجب شده زیان بانک صادرات از 2846- میلیارد تومان به 1967- میلیارد تومان برسد.


پوشش 63 درصدی پیش‌بینی‌های «ولساپا»

شرکت لیزینگ رایان خودرو در دوره 6ماهه منتهی به 31 شهریورماه 95 معادل 63درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرد.

شرکت لیزینگ رایان خودرو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را با سرمایه 2هزار و 40میلیارد تومان به صورت حسابرسی شده اعلام کرد. شرکت لیزینگ رایان خودرو سود هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفندماه سال جاری را مبلغ 28.8تومان برآورد و اعلام کرد: طی دوره 6ماهه نخست سال با تحقق 18.2تومان سود به ازای هر سهم، معادل 63درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است. «ولساپا» در 6ماهه نخست سال سود خالص را مبلغ 82میلیارد تومان اعلام کرد.


عرضه بلوک ۶۰ درصدی هپکو

مدیرعامل هپکو با اعلام عرضه ۲۰۰میلیارد تومانی بلوک ۶۰درصدی در ماه جاری از تعیین تکلیف سهامدار عمده این شرکت خبر داد.

لطف‌الله سعیدی در گفت‌وگو با بورس‌پرس درباره آخرین وضعیت شرکت فرابورسی هپکو اظهار داشت: واقعیت این است که آینده این شرکت به تعیین تکلیف بلوک مدیریتی آن بستگی دارد که با توجه به هماهنگی سهامدار عمده و سازمان خصوصی‌سازی و قرارداد مربوطه، قرار بود گروه بصیر به نمایندگی از گروه سوییسی invema نسبت به پرداخت وجوه اقدام کند اما این شرکت تاکنون موفق به پرداخت وجه نشده ولی کماکان در حال پیگیری است. وی ادامه داد: بنابراین طبق جلسه حدود یک ماه پیش مسوولان استان مرکزی و سازمان خصوصی‌سازی، مقرر شده بلوک 60.72 درصدی هپکو به ارزش 200میلیارد تومان و به قیمت هر سهم 142تومان تا پایان آذرماه عرضه شود تا سهامدار عمده جدید با قبول تعهدات، مدیریت این شرکت را عهده‌دار شود. این مقام مسوول افزود: در این میان سرمایه‌گذار خارجی هم پیگیر خرید بلوک فوق از سازمان خصوصی‌سازی و همچنین کارگزار بوده و اعلام کرده که به دنبال رفع مشکل وجه است. برهمین اساس در صورت نهایی شدن این موضوع، سرمایه‌گذار خارجی در کنار سایر متقاضیان در مزایده خرید هپکو مشارکت خواهد کرد. به گفته سعیدی با توجه به عزم مسوولان استان مرکزی و سازمان خصوصی‌سازی، سهامدار جدیدی مدیریت هپکو را به عهده خواهد گرفت تا با توجه به ظرفیت‌ها و دارایی‌های مناسب هپکو مانند مالکیت 25درصدی مس طارم (که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد) و همچنین برنامه فروش بخشی از دارایی‌های غیرمولد، امکان اصلاح ساختار مالی، کاهش بدهی و هزینه‌ها فراهم شود. وی با تاکید براینکه بر اساس تصمیم متخذه در استانداری مرکزی، سهامدار عمده هپکو باید تا پایان آذر شناسایی شود، ادامه داد: سهامداران خرد تا روشن شدن افق مثبت هپکو و حضور سهامدار عمده، صبر کرده و اجازه ندهند ارزش سهام هپکو کاهش یابد و با تصمیم‌گیری درست از سهام خود حفاظت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر