از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۳۷

3خبرنگار در جنوب افغانستان زخمی شدند

مقام‌های امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان گفته‌اند که سه خبرنگار در پی انفجار بمب کنار جاده‌یی زخمی شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، غلام‌جیلانی‌فراهی، مسوول امنیت پلیس زابل گفته که خودرو حامل این خبرنگاران هنگام بازگشت از شهر صفا، در شمال زابل با بمب کنار جاده‌یی برخورد کرده است. این خبرنگاران برای پوشش خبری عملیات نیروهای مشترک امنیتی علیه شورشیان به منطقه شهر صفا رفته بودند. به گفته این مقام امنیتی ولایت زابل، این عملیات از چهار روز پیش با شرکت نیروهای پلیس، ارتش و نیروهای امنیت ملی آغاز شده است. 20 روز پیش نیز یک خبرنگار محلی در زابل به ضرب چاقوی دو فردی که با سلاح گرم مسلح بودند، زخمی شده بود. در سال جاری ۲۵ مورد خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ولایت زابل ثبت شده است.


گولن متهم اصلی پرونده تبانی در فوتبال ترکیه

فتح‌الله گولن، واعظ در تبعید ترکیه‌یی در صدر پرونده متهمان به تبانی در فوتبال این کشور قرار گرفت. به گزارش آناتولی در کیفرخواست تهیه شده در پایان تحقیقات مربوط به تبانی در فوتبال ترکیه، فتح‌الله گولن، رهبر فرقه موسوم به «فتو» به عنوان مظنون شماره یک اعلام شد. این کیفرخواست که درباره فتح‌الله گولن و 108 نفر دیگر از جمله چند نفر از روسای قبلی پلیس تهیه شده است، به دادستان کشور ارائه شده است. گولن هم‌اکنون در پنسیلوانیای امریکا ساکن است و آنکارا از واشنگتن خواسته که وی را برای محاکمه به اتهام رهبری کودتای نافرجام اخیر در این کشور بازگرداند.


وزیرکارعربستان برکنار شد

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان طی حکمی «مفرج الحقبانی» وزیر کار را برکنار کرد. به گزارش رویترز و به نقل از تلویزیون رسمی عربستان، براساس این حکم، سلمان «علی بن ناصر الغفیص» به عنوان وزیر جدید کار و توسعه اجتماعی تعیین شده است. به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌یی نشده است.


انفجار تروریستی در موصل 24 کشته برجای گذاشت

انفجار تانکر بمب‌گذاری‌شده در محله قادسیه در موصل روز شنبه 24 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. در این حمله یک عامل انتحاری داعش یک تانکر حامل آب را در میان مردم در محله القادسیه در شرق موصل که به تازگی به دست نیروهای عراقی آزاد شده بود، منفجر کرد. به گفته یک منبع محلی، گروه تروریستی داعش اخیرا غیرنظامیان را به دلیل همکاری با نیروهای عراقی بیشتر هدف حملات خود قرار می‌دهد. عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر از 6‌ محور آغاز شد و نیروهای عراقی در روزهای اخیر توانستند وارد شهرک‌ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر