روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۱۴

روحانی؛ محبوب‌ترین کاندیدای فعلی ریاست‌ جمهوری- ایلنا| نشریه امریکایی «آبزرور» در گزارشی ضمن اشاره به نظرسنجی‌های اخیر انتخاباتی در ایران و برتری حسن روحانی در این نظرسنجی‌ها نوشت: واکنش مقامات ارشد ایران و مردم این کشور، روی کار آمدن ترامپ در امریکا و بازتاب این واکنش در انتخابات ریاست‌جمهوری معلوم نیست. این نشریه امریکایی نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نزدیک است. تا امروز شانس حسن روحانی برای دو دوره‌یی شدن بیش از هر کاندیدای دیگری است. روحانی یک سیاستمدار میانه‌رو است. او با شعارهای اعتدال‌گرایی به پیروزی رسید و رویکردهای میانه‌یی در پیش گرفت.

انتظار می‌رود اوباما تمدید تحریم‌ها را وتو کند-فارس| دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: تمدید تحریم ایران پیمان‌‌شکنی، خلف وعده و نقض حقوق بشر ملت ایران است زیرا هر تحریمی که بخواهد اعمال شود به طور قطع آثارش به ملت ایران وارد خواهد شد. الهام امین‌زاده در واکنش به تمدید تحریم 10ساله ایران توسط امریکا اظهار کرد: قرار بر این شد هر مرحله‌یی که ایران از تعهداتش را انجام می‌دهد، طرف مقابل نیز مرحله به مرحله در کاهش تحریم‌ها تعهدات خودشان را انجام دهند. براساس آنچه توافق شد ما فعالیت‌ هسته‌یی‌مان را براساس فرمول و برنامه‌یی که در برجام آمده است آن را مسدود کنیم و طرف مقابل نیز تحریم‌های ما را کاهش دهند و به کلی از بین ببرند.

حضور روحانی در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تهران قطعی شد- تسنیم| معاون فرهنگی دانشگاه تهران از قطعی‌ شدن حضور رییس‌جمهور در مراسم ۱۶ آذر امسال دانشگاه خبر داد. مجید سرسنگی از قطعی شدن حضور روحانی رییس‌جمهور در مراسم 16 آذر این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر حضور رییس‌جمهور در دانشگاه تهران 11برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: پیش‌تر دعوتنامه‌یی از سوی دانشگاه تهران برای حضور رییس‌جمهور در مراسم 16 آذر امسال به دفتر وی ارسال شده بود که این نامه مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفته است.

ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تمدید قانون تحریم‌های ایران- ایسنا| سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق روال گذشته و به عنوان کار تخصصی این کمیسیون، جلسه‌یی با حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی برای بررسی تمدید قانون تحریم‌های ایران توسط امریکا برگزار می‌کند. وی اظهار کرد: در این جلسه بررسی می‌شود که چرا این اتفاق افتاده درحالی که توافق چیز دیگری بود همچنین تاکتیک بعدی دستگاه دیپلماسی بعد از این تحریم‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ثبات مملکت در انسجام بین قواست- ایسنا| مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی رفتارها در قبال نمایندگان مجلس، اقدامات خلاف قانون را به ضرر کل نظام و قوای سه‌گانه دانست و اظهار کرد: می‌آیند مساله‌یی که راحت می‌شود با آن برخورد کرد به یک چالش کشوری تبدیل می‌کنند و تنها کسی که با این اعمال خلاف قانون سود می‌برد، دشمن است. وی ادامه داد: متاسفانه برخی خواسته یا ناخواسته دارند کاری انجام می‌دهند که بهانه به دست افراد سوءاستفاده‌گر داخل کشور داده می‌شود و سوژه تفرقه‌افکنی رسانه‌های خارجی و معاند را فراهم می‌کند درحالی که می‌شود در چارچوب قانون به راحتی این مسائل را فیصله داد.

نفوذ به مراکز حساس با دوست‌نمایی- روابط عمومی مجمع تشخیص| آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از اعضای هیات موسس حزب جدید‌التاسیس مجمع ایثارگران با یادآوری شرایط کشور در زمان رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب گفت: بارها گفته‌ام که هنوز بهترین انتخاب خبرگان بود و دعا کنیم که این روند ادامه داشته باشد، چون برخی از دشمنان اندیشه‌های امام(ره) و شخص رهبر معظم انقلاب با دوست‌نمایی به خیلی از مراکز حساس نفوذ کرده‌اند که از بیان ایران‌ستیزی ابایی ندارند.

مساعدت چین برای استرداد 20 محکوم ایرانی- ایسنا| حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس دادستان‌های کشورهای عضو سازمان شانگهای به چین سفر کرده بود پس از بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دیدار با دادستان کشور چین به عنوان میزبان اجلاس مسائل مورد نظر مطرح و ازجمله درباره آزادی و انتقال محکومان ایرانی که در چین زندانی هستند، بحث و بررسی شد که قول مساعد مقامات چینی را به همراه داشت. وی افزود: در این مذاکرات قول مساعد داده شد که در آینده نزدیک شاهد استرداد این محکومان که تعداد آنها حدود 20 نفر است، باشیم.

روسیه بر لزوم اجرای برجام تاکید کرد- ایرنا| روسیه در چارچوب ابلاغ اجرای دکترین جدید سیاست خارجی این کشور بر لزوم اجرای برجام مورد توافق ایران و گروه 1+5 تاکید کرد. در بند 94 متن دکترین سیاست خارجی روسیه که روز جمعه پس از امضای ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور در پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ کرملین منتشر شد، آمده است: مسکو اجرای برجام برای حل و فصل نهایی مسائل پیرامون برنامه هسته‌یی ایران را پیگیری خواهد کرد. در این متن همچنین آمده است: تلاش‌های روسیه در این زمینه بر مبنای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و تصمیم‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد.

تمدید تحریم‌ها غیر ضروری بود- ایرنا| جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری خود بار دیگر با تصریح اینکه تمدید تحریم‌ها از نظر دولت امریکا غیرضروری بوده، اظهار کرد که این تمدید در تعارض با برجام نبوده و دولت امریکا همچنان نسبت به تعهدات خود در قبال این توافقنامه پایبند خواهد ماند. کربی همچنین صرف نظر کردن از این تحریم‌ها را بخشی از تعهدات امریکا در قابل برجام ذکر کرد و یادآور شد که دولت و وزارت خارجه امریکا تاکنون به این کار ادامه داده‌اند و باز هم ادامه خواهند داد.

تلاش کانادا برای تعامل با ایران- ایسنا| جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در گفت‌وگو با روزنامه تورنتو استار در پاسخ به سوالی درباره برقراری مجدد روابط این کشور با ایران گفت: ما به تلاش برای تعامل (با تهران) ادامه می‌دهیم و اما نسبت به آن بسیار محتاط و مسوول هستیم. ترودو در ادامه با طرح ادعاهایی درباره سیاست خارجی ایران در منطقه و سطوح جهانی گفت: من نسبت به چالش‌هایی که ایران در داخل با آن روبه‌رو است و چالش‌هایی که در منطقه و در حقیقت سطوح جهانی ایجاد می‌کند، واقع‌بین هستم اما همان‌طور که بارها گفته‌ام، معتقدم که مهم است با افرادی که با آنها مخالف هستیم نیز گفت‌وگو کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر