لغو روادید گروهی توریستی میان ایران و روسیه به‌زودی

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۱۳

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مراسم روز دانشجو در مسکو اظهار داشت: این دوره روابط در روابط دو کشور بی‌سابقه است، البته این به این معنا نیست که هیچ مشکلی در روابط نیست، ولی اتفاقات جدی رخ داده موید این بی‌سابقه بودن است.

به گزارش فارس، سنایی با اشاره به 9بار دیدار روسای جمهور دو کشور طی سه سال عنوان کرد: روسای مجلس که طی یک دهه دیدار نداشتند، نیز سه‌بار طی دو سال و وزرای دفاع سه تا چهار نوبت از سال ١٣٩٤ تاکنون دیدار داشته‌اند. سنایی همچنین با اشاره به سفر ١١وزیر روس به ایران گفت: اسناد عمده‌یی امضا شده که به‌ عنوان اسناد پایه اقتصادی هستند. وی از اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه‌گذاری و همکاری‌های گمرکی نیز به عنوان توافقات صورت گرفته نام برد.

سفیر ایران در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: حجم روابط تجاری بنا بر اظهارنظر طرف روس در ٩ماهه اول سال ٢٠١٦ نسبت به ٢٠١٥، ١٨درصد رشد داشته

است. وی همچنین به موافقتنامه لغو روادید گروهی توریستی بین ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد: این موافقتنامه پاراف شده و طی ٤ یا ٥ماه آینده امضا می‌شود. سفیر ایران در مسکو با تاکید بر اینکه باید در درازمدت به پایداری روابط فکر کرد تا از آسیب‌ها در امان باشیم، گفت: برای پایداری روابط باید روابط در همه عرصه‌ها و همه‌جانبه باشد، همچنین روابط باید از سطح دولتی به سطح مردمی منتقل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر