امریکایی‌ها قول داده بودند که برخلاف برجام اقدام نکنند

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۱۰

علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت روز گذشته در حاشیه دیدار لاورنتیف نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور سوریه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مواضع و اقدام ایران در برابر تمدید تحریم‌ها توسط مجلس سنای امریکا چیست؟ گفت: هنوز رییس‌جمهور ‌امریکا تمدید تحریم‌ها را امضا نکرده است ولی اگر امضا کند و نهایی شود این نقض صریح برجام است زیرا امریکایی‌ها در جلساتی که با حضور ایران و 5 کشور دیگر داشتند قول داده بودند که به هیچ‌وجه کاری نکنند که مخل روح حاکم بر برجام و بندهای مختلف آن باشد. بنابراین، این کار، خلاف توافقات انجام شده و نقض صریح برجام است. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: قرار بر این بود که ایران آن محدودیت‌های مورد توافق هسته‌یی را برای مدت مشخصی بپذیرد و از طرف مقابل، تمام محدودیت‌هایی که در حوزه اقتصادی بر ایران به ناحق تحمیل شده بود، برداشته شود.

اینکه نمی‌شود از یک طرف قراردادی امضا شود و از طرف دیگر به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر و حمایت از تروریسم، تحریم را دوباره ازسر بگیرند.

ولایتی گفت: این سخنان بی‌جا و واقعا مضحکی است که می‌گویند ایرانی‌ها چون از حزب‌الله دفاع می‌کنند پس از تروریسم حمایت کرده‌اند. این واژگون نشان دادن معانی و مفاهیم حقوقی و بین‌المللی است که البته کسی آن را باور نمی‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر