تورم چگونه ۲۸درصد کم شد؟

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۰۱

وزارت اقتصاد اینفوگرافیک عملکرد دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم از آبان سال ۹۲ تا سال جاری را منتشر و اعلام کرد: نرخ تورم در دولت تدبیر و امید ۲۸درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایبنا، در گزارش جدیدی که وزارت اقتصاد آن را منتشر کرده، عملکرد دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم تشریح و اعلام شد که نرخ تورم در فاصله آبان سال ۹۲ تا آبان امسال به میزان ۲۸درصد کاهش یافته است.

بر پایه این گزارش، اعلام شده که نرخ تورم در زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید در مرداد‌ سال ۹۲ به میزان ۳۵,۱درصد بوده که این نرخ در آبان ۹۵ (سال سوم دولت) به 7.5درصد کاهش یافت.

با وجود اینکه دولت تدبیر و امید معتقد است توانسته نرخ تورم افسارگسیخته تا سال ۹۲ را مهار و سرعت رشد قیمت‌ها را کاهش دهد، اما به‌دلیل کسری شدید درآمدی و پایین بودن متوسط درآمد ماهانه بیشتر دهک‌های جامعه، همچنان میلیون‌ها خانوار با مسائل و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و حس کاهش نرخ تورم در زندگی آنها احساس نمی‌شود. بسیاری برای تامین نیازهای خود مشکلات مالی داشته و درآمدهای آنها کفاف مخارج را نمی‌دهد، درواقع باید گفت دولت باوجود مهار سرعت رشد قیمت‌ها، در بخش تقویت درآمدها برای کاهش شکاف درآمد-هزینه خانوار، اقدام موثری نداشته است؛ بنابراین باوجود افت رشد قیمت‌ها، اما همچنان درآمدها امکان پوشش مخارج ماهانه افراد را ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر