کیوسک

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۰۰

اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک خود را به تقویت قدرت دلار در بازارهای جهانی اختصاص داده است. آن ‌طور که اکونومیست نوشته است، دلار طی هفته‌های منتهی به انتخاب ترامپ به بالاترین نوسانات خود رسیده بود. بر این اساس، بازارهای مالی به ویژه ارز قبل از برگزاری انتخابات امریکا هم تحت تاثیر این رویداد سیاسی قرار داشت به طوری که با افزایش احتمال پیروزی ترامپ و هراس از این اتفاق موجب ریزش ارزش دلار شد. بر این اساس، تحولات بازار ارز در هفته منتهی به چهار نوامبر (۱۶آبان ‌ماه) حاکی از تضعیف شاخص دلار برای دومین هفته متوالی بود به طوری که فشرده شدن رقابت میان کاندیدای حزب جمهوری‌خواه و حزب دموکرات نگرانی از پیروزی ترامپ را افزایش داد


تایم:

تیتر یک این هفته‌نامه به فیدل کاسترو اختصاص دارد. تایم تیتر خود را «بعد از فیدل» انتخاب کرده است. فیدل کاسترو در ۲۵نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۹۰سالگی درگذشت. تلویزیون کوبا بامداد روز شنبه این خبر را به نقل از رائول کاسترو اعلام کرد. گزارش‌ها حاکی است که رائول کاسترو، رییس‌جمهوری وقت کوبا، با حضور در تلویزیون این کشور گفته است:«فرمانده کل انقلاب کوبا ساعت 10و ۲۹دقیقه شامگاه جمعه درگذشت». به گزارش خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو گفته است: طبق وصیت فیدل کاسترو جسد وی روز شنبه سوزانده خواهد شد. مراسم تشییع جنازه فیدل کاسترو در ۴دسامبر ۲۰۱۶ برگزار شد. درباره کاسترو مستندهای سینمایی و تلویزیونی زیادی ساخته شده است.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به هشدار ترامپ اختصاص داده است. بر این اساس، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب امریکا روز پنج‌شنبه به ایالت ایندیانا سفر کرد تا در توافق با شرکت«کاریر»برای جلوگیری از انتقال یک هزار فرصت شغلی از این ایالت به مکزیک را نهایی کند. با این حال ترامپ به شرکت‌های امریکایی که می‌خواهند کارخانه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کنند، هشدار داده که در دولت او با مشکل مواجه خواهند شد. وی با حضور در کارخانه «کاریر» در ایندیاناپولیس تاکید کرده است هر شرکتی که بخواهد عملیات تولیدی خود را به خارج منتقل کند با «پیامدهای» چنین اقدامی مواجه خواهد شد. ترامپ گفت: شرکت‌هایی که چنین کنند(محصولاتشان) با مالیات‌های سنگین در مرزهای امریکا مواجه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر