افزایش کودک‌آزاری در سال 95

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۹۸


رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور از مرگ 4کودک در پی آزار و اذیت والدین خود در 6 ماهه اخیر خبر داد و گفت: آمار کودک‌آزاری در سال 95 به نسبت سال 94 افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، حسین اسدبیگی با اشاره به آمار کودک‌آزاری در

6 ماه گذشته سال 95 گفت: تاکنون مسوولان 11 استان کشور گزارش‌های دریافتی مبنی بر کودک‌آزاری در 6 ماهه نخست سال جاری را به اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور ارسال کرده‌اند.

وی افزود: یزد، خراسان‌رضوی، اصفهان، همدان، گلستان، قم، گیلان، کرمان، تهران، البرز و قزوین استان‌هایی هستند که آمار کودک‌آزاری خود را اعلام کرده‌اند. رییس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد افراد زیر 18سال که طی بازه زمانی 6 ماهه مورد آزار قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار 102دختر و 107پسر در سنین مختلف از نوزادی تا قبل از 18سالگی از سوی والدین خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که از این تعداد 104نفر نوزاد بوده‌اند.

اسدبیگی ادامه داد: از آمار 209نفره کودک‌آزاری 129مورد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به بهزیستی کشور ارجاع داده شده بودند که بعد از بررسی‌های متعدد از سوی قضات 110نفر به خانواده‌های خود ارجاع و 87 کودک به سازمان بهزیستی سپرده و سرپرستی 8 کودک نیز به اقوامشان سپرده شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کودک‌آزاری‌ها طی 6 ماهه اخیر منجر به فوت کودکی شده است یا خیر؟ گفت: از میان آمار 209کودک‌آزاری صورت گرفته 4مورد منجر به فوت کودکان شده و بیشترین آمار کودک‌آزاری‌ها متعلق به تهران بوده است. رییس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دلایل شناسایی کودکانی که در شهر تهران مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: نخست جمعیت بالای پایتخت و دوم فعال بودن سازمان‌های حمایت‌کننده از مادران و کودکان در تهران منجر شده تا کودکان شناسایی شوند و در نهایت مورد حمایت قرار گیرند. اسدبیگی افزود: طبق بخشنامه وزارت بهداشت، مراکز درمانی و بیمارستانی موظف شده‌اند، تمامی مادرانی که باردار بوده و فرزند معتاد به دنیا می‌آورند و دچار مسمویت مواد هستند را بستری و تحت درمان قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر