ورود تجهیزات استراتژیک بندری سبز به کشور

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۸۲

مدیرعامل یک شرکت ایرانی از ورود تجهیزات استراتژیک بندری سبز به کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: با نصب و بهره‌برداری از این تجهیزات در دهه فجر امسال ظرفیت بندر گناوه به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

عبدالحسین خدری در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری اینکه گناوه نخستین بندری بود که سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار کرد: این بندر طی سال‌های اخیر بالاترین رشد را در بین بنادر کشور داشته است، به‌طوری که در حوزه جنرال کارگو، صادرات و کانتینری روند رو به رشدی را طی

کرده است.

وی افزود: با توجه به همین رشد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص آینده این بندر، خرید تجهیزات استراتژیک سبز در دستور کار قرار گرفت. در این رابطه تجهیزاتی شامل 3 دستگاه ترانستینر، 4 دستگاه ترمینال تراکتور به همراه تجهیزات جانبی و 4 دستگاه ریچ استاکر از کشور عمان خریداری و وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها سبز (الکتریکی) هستند، مبلغ هزینه شده برای خرید آنها را بیش از7 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها با قیمت منطقی، بهره‌وری بالا و استهلاک کم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خریداری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی بندرسازان گناوه با یادآوری اینکه ظرفیت کنونی بندر گناوه حدود 15هزار TEU کانتینر است، افزود: فکر می‌کنم در یک بازه 5 ساله پس از نصب تجهیزات این ظرفیت به 50 هزار TEU یعنی یک میلیون تن

افزایش یابد.

خدری با بیان اینکه تجهیزات وارد شده تا دهه فجر نصب و به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: در حال حاضر کشتی‌ها تا ظرفیت 3000تن می‌توانند در بندر گناوه پهلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بندر گناوه آمار بیکاری ندارد، اظهار کرد: گناوه یکی از شهرهایی است که با تکیه بر مزیت‌های نسبی خود اشتغال‌زایی خوبی را فراهم کرده است، به‌طوری که از شهرهای دیگر بیکار جذب می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر