افزایش ۱۰۰درصدی حجم ترابری هوایی در دولت یازدهم

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۸۱

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حجم حمل و نقل هوایی در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به میزان ۱۰۰درصد افزایش یافته است، گفت: تلاش می‌شود با افزایش ارتباط و اتصال شبکه‌های حمل و نقل با کشورهای همسایه و گسترش محورهای ارتباطی سهم تجارت ایران در عرصه‌های بین‌المللی از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از چند پروژه در جنوب خراسان‌رضوی و در جمع مسوولان شهرستان‌های گناباد و بجستان افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل مهم‌ترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید است که به موفقیت‌های خوبی نیز در این بخش دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با افزایش ارتباط و اتصال شبکه‌های حمل و نقل با کشورهای همسایه و گسترش محورهای ارتباطی سهم تجارت ایران در عرصه‌های بین‌المللی از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی اتصال شبکه حمل و نقل از خلیج‌فارس تا چین را اقدام‌های مهم در دست انجام اعلام کرد و گفت: میزان حمل و نقل بار از طریق شهرستان خواف در خراسان رضوی به افغانستان از ۲ میلیون تن در 8ماه پارسال به 2.7میلیون تن در مدت مشابه امسال افزایش یافت.

وی گفت: با وجود وضعیت سخت اقتصادی کشور با تامین اعتبار لازم طرح‌های عمرانی در بخش حمل و نقل و راه و شهرسازی در سطح ملی با قوت در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد هم در این مراسم گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی از ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه حمل و نقل برخوردار است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از این پتانسیل‌ها برای توسعه منطقه و از جمله گردشگری بهره گرفت.

نبی‌پور با اشاره به فاصله ۵۰ کیلومتری گناباد با خط ریلی اظهار کرد: با اختصاص اعتبار لازم و اتصال این شهرستان به ناوگان ریلی گام موثری برای توسعه حمل و نقل برداشته می‌شود.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار بهسازی جاده فردوس - گناباد - تایباد شد و گفت: این جاده بندرعباس را ۱۳۰کیلومتر به معبر مرزی دوغارون نزدیک‌تر می‌کند و نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری منطقه‌یی دارد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از قطعه دوم محور دو بانده گناباد به مه‌ولات و بجستان به فردوس در مجموع به طول ۱۶کیلومتر و صرف اعتبار ۲۳۵میلیارد ریال آغاز شد. شهرستان‌های گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد

قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر