اخبار شهرستانها

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۷۵

نخستین کارخانه تولید غذای گرم کشور در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد| نخستین کارخانه تولید غذای گرم کشور روز پنج‌شنبه در آیینی با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهوری در شهرک صنعتی توس مشهد آغاز به کار کرد. مدیرعامل این کارخانه در این آیین گفت: این مجتمع در مرحله نخست بهره‌برداری توانایی تولید روزانه 750هزار پرس غذا را دارد. ایمان غروری افزود: در این واحد تولیدی 120میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و هم‌اکنون 110نفر در آن مشغول به کار هستند. وی گفت: پخت و پز مکانیزه در دیگ‌های صنعتی، رعایت استاندارد طبخ غذا، تیراژ بالا با کمترین زمان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و یکسان‌سازی پخت از ویژگی‌های این واحد صنعتی است. او افزود: این واحد تولیدی در زمان یک سال و در فضایی به مساحت 45هزار مترمربع و زیربنای 3هزار و 500مترمربع ساخته شده و توانایی رساندن غذا به مشتری به شکل گرم تا شهرستان شاهرود در استان سمنان را نیز دارد.


فراخوان نیروهای مردمی برای مهار آتش جنگل‌های شرقی کردکوی

گرگان| فرماندار کردکوی با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های شرقی شهرستان و ارتفاعات روستای بالاجاده، گفت که برای مهار آتش به مردم بومی و نیروهای بسیج فراخوان داده و از آنان کمک گرفته شد.

مجتبی جمالی اظهار داشت: جنگل‌های شرقی شهرستان کردکوی در منطقه‌یی معروف به جوزک در ارتفاعات جنگلی روستای بالاجاده دچار حریق شده است و شرایط توپوگرافی و جاده‌ها طوری بوده که امکان تردد خودرو و بردن تجهیزات مهار آتش به محل حادثه در ارتفاعات وجود ندارد. وی همچنین اضافه کرد: بخشی از نیروهای منابع طبیعی کردکوی روز گذشته برای مهار آتش جنگل‌های گالیکش به شرق استان گلستان اعزام شده‌اند و هم‌اینک از نظر تعداد نیرو در محدودیت هستیم.


ایران به کشورهای همسایه آسانسور صادر می‌کند

مشهد| رییس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات آسانسور برخی شرکت‌های داخلی ایران کیفیت بالایی دارند و به کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود. منوچهر مداحی عصر پنج‌شنبه گذشته در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش «ایمنی و استاندارد صنعت آسانسور و پله برقی» در هتل پردیسان مشهد افزود: با این حال 70‌درصد آسانسورهایی که در کشور نصب می‌شود به‌صورت مجموعه‌یی تشکیل شده از قطعات وارداتی است که برخی قابلیت ساخت داخل را دارند. وی بیان کرد: همه قطعات آسانسورها در ایران وارداتی نیست و حتی کیفیت برخی تولیدات داخلی از مشابه خارجی و محصولات چین بالاتر است اما به‌دلیل قیمت تمام شده پایین کالاهای چینی بازار این محصولات بهتر از بازار محصولات ایرانی است. وی با بیان اینکه خلأ قانونی در حوزه ایمنی آسانسورها وجود ندارد، افزود: قوانین در این حوزه مربوط به دستورالعمل پروانه طراحی و مونتاژ آسانسورهاست که ازسوی شورای سیاست‌گذاری آسانسور در وزارت صنعت تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر