با سیاست‌های صحیح دولت یازدهم بازار ثبات پیدا کرد

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۶۹

استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای سیاست‌های صحیح اقتصادی از سوی دولت یازدهم و ایجاد ثبات در بازار، تورم کاهش چشمگیری یافت و از 37.5 درصد در ابتدای فعالیت دولت به 6.6 رسید.

علیرضا رشیدیان عصر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی با حضور رییس‌جمهوری در مشهد افزود: این میزان در خراسان رضوی 1.9 درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی در ادامه پیرامون دستاوردهای سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی گفت: میزان پرداخت امسال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی این استان بدون لحاظ سهم تسهیلات طرح‌های رونق تولید و دیگر موارد، نسبت به پارسال رشد 40 درصدی دارد. او افزود: در چارچوب ارائه تسهیلات رونق تولید تاکنون به 344 واحد صنعتی در خراسان رضوی

3 هزار و 90 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی به اخذ مجوز برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای دارای بالای 100 نفر کارگر نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر این تسهیلات، از طریق بانک‌های عامل نیز به صورت مستقیم وجوهی پرداخت شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون از مجموع اعتبارات به هزار و 50 واحد تولیدی مبلغ 8هزار و 480 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته 40 درصد رشد دارد و از این جهت خراسان رتبه سوم کشور را دارد. وی گفت: در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز 9 طرح بزرگ صنعتی در سنگان شهرستان خواف و نیز شهرستان نیشابور در حال اجراست که طی 2سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. رشیدیان افزود: با آغاز به کار این مجتمع‌ها ظرفیت تولید کنسانتره در خراسان رضوی به 17 میلیون تن و گندوله به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی همچنین به تکمیل و بهره‌برداری 502 پروژه با بار مالی 25 هزار و 600 میلیارد ریال اشاره و بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 3سد مهم نیز در خراسان رضوی بهره‌برداری، 444 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی ساخته و 570 کیلومتر راه آسفالته روستایی انجام شده است. رشیدیان در ادامه گفت: گازرسانی به 328 روستا نیز انجام شده و با پروژه‌های در دست اجرا پوشش گازرسانی روستایی در خراسان رضوی تا اواسط سال آینده به 87 درصد می‌رسد.

وی به تحویل 62 درصد مسکن مهر معادل 54 هزار واحد در چارچوب فعالیت دولت یازدهم نیز اشاره و بیان کرد: مجموع تعداد مسکن مهر تحویل شده در خراسان رضوی طی این مدت تاکنون 87 هزار واحد است.

رشیدیان در ادامه گفت: همچنین فقط ظرف 6ماه نخست امسال 154 مجوز سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی صادر و از این طریق 524 میلیون دلار سرمایه تا پایان مهر گذشته وارد استان شده است.

وی حجم صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی را نیز ظرف 7ماه امسال یک میلیون و 198 هزار تن به ارزش 875 میلیون دلار و واردات را 204 هزار تن به ارزش 184.8 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: تراز بازرگانی استان همچون پارسال مثبت 690 میلیون دلار صادرات نسبت به واردات بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر