از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۵۹

ممنوعیت اهانت به علی‌اف

در شبکه‎های اجتماعی

مجلس جمهوری آذربایجان قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن توهین به الهام علی‎اف، رییس‌جمهور این کشور در شبکه‎های اجتماعی جرم محسوب می‌شود. به گزارش بی‌بی سی، افرادی که از این قانون تخطی کنند با جریمه‌یی برابر ۱۵۰۰منات (۸۵۵ دلار) و سه سال حبس در زندان روبه‌رو خواهند شد. قانون ممنوعیت توهین و افترا در اینترنت از سه سال پیش در جمهوری آذربایجان وضع شد، اما هیچ‌گاه نامی از شخص رییس‌جمهور برده نشده بود. بیشتر رسانه‎ها در جمهوری آذربایجان تحت کنترل شدید دولت هستند و به همین دلیل مردم عموما انتقادها و ناامیدی‎های خود از دولت و وضع نابسامان اقتصادی را در شبکه‎های اجتماعی منعکس می‌کنند. در سال‌های اخیر مقام‎های جمهوری آذربایجان تقریبا همه صداهای منتقد را زندانی کرده‌اند، از جمله فعالان دانشجویی هوادار دموکراسی، روزنامه‌نگاران، فعالان جامعه مدنی و وکلای حقوق بشر. الهام علی‌اف، سال ۲۰۰۳ پس از پدرش، حیدر علی‌اف به ریاست‌جمهوری رسید و از آن زمان قدرت را در این کشور در دست داشته است.


اشرف‌غنی به

امارات متحده عربی رفت

اشرف‌غنی، رییس‌جمهور افغانستان بنا بر دعوت رسمی شیخ خلیفه بن‌ زاید آل‌نهیان رییس دولت امارات متحده عربی برای شرکت در کنفرانس حمایت از میراث‌های فرهنگی در معرض خطر در راس یک هیات عالی‌رتبه دولتی عازم ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شده است. به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده اشرف‌غنی در جریان این سفر ضمن سخنرانی در این کنفرانس، در چهل و پنجمین سالروز جشن ملی استقلال امارات متحده عربی نیز شرکت خواهد کرد. اشرف‌غنی را در این سفر صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه، سلام رحیمی رییس اداره امور ریاست‌جمهوری، اجمل غنی مشاور رییس‌جمهور همراهی می‌کنند.


قرارداد 140میلیون دلاری ترکیه و بانک جهانی

بانک توسعه ترکیه برای تشویق سرمایه‌گذاری در بخش انرژی زمین گرمایی، قراردادی به ارزش حدود 140میلیون دلار با صندوق فناوری پاک و بانک جهانی امضا کرد. به گزارش آناتولی، بانک توسعه ترکیه برای تشویق سرمایه‌گذاری در بخش انرژی زمین گرمایی قراردادی به ارزش 39.8میلیون دلار با صندوق فناوری پاک امضا کرده است. این بانک همچنین قراردادی به ارزش 100میلیون دلار با بانک جهانی به امضا رساند. قرارداد پرداخت وام برای ترویج سرمایه‌گذاری در بخش انرژی زمین گرمایی میان بانک توسعه ترکیه با بانک جهانی نیز به امضا رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر