روابط ایران و روسیه به سطح جدیدی رسیده است

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۳۴

مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو در برنامه زنده رادیو

«وستی اف ام» در پاسخ به این پرسش که به نظر شما روابط روسیه و ایران در حال حاضر در چه سطحی قرار دارد؟ آیا سوریه ما را به‌هم نزدیک کرده یا تنها همرزم در جبهه سوریه هستیم؟ متحد هم هستیم یا اهداف مشترک موقت داریم؟ گفت: می‌توانیم، بگوییم که روابط متقابل ایران و روسیه سطح و کیفیت جدیدی را طی سال‌های اخیر پیدا کرده است که می‌تواند در زمینه بین‌الملل، مسائل منطقه‌یی و... باشد. اتفا‌ق‌ها و دستاوردهایی که در روابط به دست آورده‌ایم، ثابت می‌کند که روابط ما واقعا به سطح جدیدی رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی در رابطه با این سوال که ایران و روسیه با هم در سوریه همکاری دارند، به یک درک متقابل رسیده و اهداف جنگی و سیاسی یکسانی در سوریه دنبال می‌کنند، آیا این بدین معناست که ما با هم در یک جبهه در سوریه می‌جنگیم؟ گفت: می‌توانیم قاطع بگوییم ما یک تهدید مشترک در منطقه داریم و آن تروریسم است و ایران و روسیه با یک رویکرد ثابت با این مساله برخورد می‌کنند و نه با استانداردهای دوگانه.

ضمنا ایران و روسیه در یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن اینکه هر دو از دولت قانونی سوریه و مبارزه آن با تروریسم حمایت می‌کنند. وی همچنین تاکید کرد: ایران دنبال عدالت در منطقه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر