یک کارمند بیمارستانی در امریکا به ابولا مبتلا شده است

۱۳۹۳/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۳

جهان اداره خدمات بهداشت و درمان ایالت تگزاس امریکا اعلام کرد نتیجه آزمایش یکی از پرستاران بیمارستان پرزبیتریان (Presbyterian) در مورد ابتلا به بیماری ابولا مثبت بوده است.

به گزارش رویترز، به گفته مقام‌های بهداشتی تگزاس، آزمایش‌های اولیه نشان از مبتلا شدن این کارمند زن به بیماری ابولاست اما قرار است مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا آزمایش‌های دقیق‌تری انجام دهد. تامس فریدن، رییس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا، گفته است ابتلای این فرد نشان می‌دهد که مقررات بهداشتی در بیمارستان مذکور رعایت نشده است.

این پرستار زن پس از ظاهر شدن تب خفیف قرنطینه شد و مورد آزمایش قرار گرفت. در بیانیه منتشرشده از سوی ‌رییس اداره خدمات بهداشت و درمان ایالت تگزاس ‌آمده پرستار آلوده به ویروس ابولا دست‌اندرکار مراقبت از توماس اریک دانکن بوده است. دانکن لیبریایی‌تبار نخستین بیمار مبتلا به ابولا در امریکا بود که هشتم ماه اکتبر درگذشت. این پرستار درحال حاضر تحت معاینات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا (CDC) قرار دارد. با این حال، کارشناسان براین نظر هستند که این مرکز نیز بعد از انجام معاینات جدید به نتیجه مشابه خواهد رسید.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در حدود 4هزار تن براثر بیماری ابولا در غرب آفریقا جان خود را از دست داده‌اند. ابولا بیش از همه در سه کشور سیرالئون، لیبریا و گینه در آفریقا شیوع

پیدا کرده است.

بنابر داده‌های سازمان بهداشت جهانی، از زمان آغاز همه‌گیر شدن این بیماری دست‌کم ۸هزارو300 نفر به آن مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش‌از 4هزار نفر، ازجمله بیش‌از 100نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان، جان خود را از دست داده‌اند. ابولا بیماری ویروسی است که ازجمله علایم آن تب، سردرد، تهوع، اسهال و خونریزی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر