جامعه

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۰۰

خلف وعده در حق مسکن

ایسنا عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: اجرای مصوبه افزایش حق مسکن کارگران از مهرماه غیرقانونی نیست ولی خلاف وعده‌های داده شده به کارگران در جلسه شورای عالی کار است. علی خدایی با بیان اینکه حق مسکن جزو آیتم‌هایی است که اختیار تصویب نهایی آن در دست شورای عالی کار نیست، اظهار کرد: شورای عالی کار تنها پیشنهاد ‌دهنده افزایش حق مسکن است و تصویب آن باید از هیات وزیران بگذرد.


رفع محدودیت تحصیل مجدد

مهر با رای دیوان عدالت اداری محدودیت داوطلبانی که قبلا با امکانات دولتی تحصیلات خود را در رشته‌یی به اتمام رسانده‌اند، برای پذیرش در همان مقطع قبولی قبل و در همان دوره (روزانه) برداشته شد.

با شکایت ۱۹ داوطلب کنکور، بندهایی از دفترچه آزمون سراسری سال ۹۵ را ابطال کرد که اجازه نمی‌داد افرادی که قبلا با استفاده از امکانات دولتی، تحصیلات خود را در رشته‌یی تمام کرده‌اند، دوباره در همان مقطع و دوره (روزانه) تحصیل کنند.


ایجاد 220هزار شغل در روستاها

ایسنا معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از ایجاد 220 تا 300هزار شغل در روستاها خبر داد. سید ابوالفضل رضوی با انتقاد از نظام غیرعقلانی و غیرعلمی برنامه‌ریزی در کشور گفت: متاسفانه وضعیت روستاها به این نقطه کشیده شده و بزرگی روستانشینان است که تحمل می‌کنند ولی اشتغال، درآمد و زندگی روستاییان و عشایر عزیز وضع خوبی ندارد. وی با بیان اینکه نیازهای اولیه از جمله تامین آب، امکانات بهداشتی و عدالت آموزشی در روستاها هنوز تامین نشده، ادامه داد: وام با کارمزد 4درصد برای روستاییان نشان می‌دهد، اخیرا توجه‌های خوبی می‌شود اما برای این توجه دیر شده و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید همزمان با پیروزی انقلاب تغییر می‌کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر