رشد 22درصدی حجم معاملات آتی سکه در هفته جاری

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۶۵

بازار سکه که طی روزهای اخیر با نوساناتی نسبی همراه بوده روز یک‌شنبه با رشد قیمت روبه‌رو شد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب روز یک‌شنبه سکه تحویل دی با افزایش 42/0درصدی به قیمت یک‌میلیون ۱۱۹هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک‌میلیون و ۱۳۵هزار تومان معامله شد و 4/0درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 2/0درصدی با نرخ یک‌میلیون و ۱۵۲هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک‌میلیون و ۱۶۹هزار تومان معامله شد و رشد 36/0درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سررسید شهریور با افزایش 36/0درصدی با قیمت یک‌میلیون و ۱۸۸هزار تومان معامله شد. حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۵هزار و ۱۸۴قرارداد و ارزش آن به ۶۱۰‌میلیارد ریال رسید.

یک‌شنبه هفته جاری بار دیگر بهای سکه تمام بهار آزادی سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید، همچنین نیم‌سکه نیز در همین بازه زمانی با روند صعودی روبه‌رو شد و با قیمت ۵۷۰هزار تومان در بازار عرضه شد. ربع سکه نیز طی این روز با قیمت ۲۹۸هزار تومان به فروش رسید. به گفته کارشناسان با اتمام ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود. به عقیده آنها تا پایان ماه صفر نباید انتظار اتفاق خاصی را در بازار طلا و سکه داشت، مگر اینکه مساله غیرقابل پیش‌بینی و تاثیرگذاری در بازارهای جهانی رخ دهد.


افزایش چشمگیر حجم معاملات

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم 5هزار و 539قرارداد و ارزش آن به 651میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنج‌شنبه گذشته رشد 22درصدی را تجربه کرد، چراکه حجم معاملات طی این روز به 4هزار و 508قرارداد رسیده بود. به دلیل کاهش بهای اونس طی روز جمعه و رشد بهای دلار، بازارهای سکه و طلای داخلی با نوسان قیمت روبه‌رو شدند که البته نوسانات قیمتی این روز هم در حد روز

پنج‌شنبه بود.

به گزارش «تعادل»، بهای جهانی طلا که توانسته بود طی هفته گذشته بیشترین افت خود را طی ۹ماه اخیر تجربه کند در سطح یک‌هزار و 183دلار به معاملات خود پایان داد. به اعتقاد تحلیلگران تکنیکال بازار طلا، چنانچه بهای طلا به ریزش خود ادامه دهد، احتمال کاهش قیمت این فلز به زیر سطح قیمت فعلی وجود دارد. به گفته این کارشناسان، اگرچه قیمت طلا طی چند روز اخیر سعی بر جبران خود داشته، اما طبق نمودار تکنیکال روند نزولی همچنان سر جای خود باقی است. البته پیش‌بینی تحلیلگران فاندامنتال تا حدودی عکس این قضیه را محتمل می‌داند. نوسانات روز گذشته طلا در بازارهای بین‌المللی، در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای حرکت بعدی بانک مرکزی امریکا بیشتر شده است.

به این ترتیب بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز شنبه هفته جاری، روند قیمتی متفاوتی را تجربه کردند، به‌طوری که قیمت سکه در پنج سررسید دی، اسفند با روند صعودی و در سررسیدهای اردیبهشت، تیر و شهریور در مسیر افزایشی قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر