انتخاب 7 استان برای اجرای پایلوت طرح‌های اشتغال

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۵۹

جلسه کمیسیون تخصصی اشتغال عالی اشتغال با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با هدف بررسی 5دستور زیر برنامه‌های ملی اشتغال شامل ارائه کلیات برنامه ملی اشتغال، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، ارائه زیر برنامه ملی اشتغال با عنوان طرح کارورزی، تحرک‌بخشی به بازار کار از طریق مشوق‌های بیمه‌یی به کارفرمایان، ارائه برنامه مشترک اشتغالزایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، موارد یاد شده به بحث و بررسی گذاشته شد و هر یک از حاضران در این رابطه نظرات خود را اعلام کردند که در نهایت به تصویب حاضران جهت طرح در شورای عالی اشتغال رسید.

علی ربیعی در این جلسه خواستار تشکیل گروه همفکری اشتغال و استفاده از ظرفیت استان‌ها شد و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های استان‌ها با همکاری معاونت توسعه اشتغال مورد بررسی قرار گرفت که 7 استان برای اجرای پایلوت طرح‌های اشتغالی انتخاب شدند.

ربیعی همچنین در این جلسه به حضور 4برند خارجی لباس در کشور اشاره کرد و از اتصال و همکاری آنها با برندهای داخلی خبر داد و افزود: در این زمینه نیز اشتغال خوبی ایجاد شده است.

وی حمایت‌های مالی را تنها یک بخش از ایجاد اشتغال در کشور خواند و گفت: در این زمینه همکاری‌های بین‌بخشی لازم و ضروری است.

گفتنی است‌ برنامه ملی اشتغال با هدف مواجهه فراگیر با مساله ایجاد اشتغال در کشور تنظیم شده که در‌بر دارنده همه طرح‌ها و فعالیت‌هایی است که قبلا به صورت پایلوت یا کامل در کشور به اجرا درآمده و اینک با‌توجه به شرایط موجود در دستور کار برای اجرای فراگیر قرار گرفته است.

همچنین طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با دستورالعمل پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی اشتغال به تصویب شورای عالی رسید. به این ترتیب متقاضیان مهارت‌آموزی که دارای شرایط لازم باشند می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سامانه ادارات کل فنی- حرفه‌یی استان نسبت به استفاده از دوره‌های آموزش مهارت‌آموزی در مراکز آموزشی واجد شرایط برخوردار شوند.

در طرح کارورزی ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌کارگیری نیروهای تحصیلکرده با هدف مهارت‌آموزی و هدایت آنها به سمت بازار کار از طریق طرح کارورزی در دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

در دستور «تحرک‌بخشی به بازار کار از طریق مشوق‌های بیمه‌یی به کارفرمایان» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از طریق استفاده از ظرفیت‌های بلاتصدی موجود نزد واحدهای اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در کشور صورت گرفته است.

در دستور «ارائه برنامه مشترک اشتغالزایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات» این دو وزارتخانه در قالب طرح تکاپو موظفند مبتنی بر تجارب حاصل از اجرای آزمایشی، با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به پیاده‌سازی برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در صنعت IT در استان‌ها اقدام کنند به‌گونه‌یی که تا پایان سال 96 کلیه استان‌ها تحت پوشش این برنامه قرار گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر