یک پرسش حیاتی

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۵۹


اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک خود را به نگرانی‌هایی اختصاص داده است که برای تغییرات آب‌وهوایی وجود دارد. این مساله از آن جهت دوباره در سرخط خبرها قرار گرفته است که ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا از لغو توافق پاریس و مخالفت خود با این توافقنامه خبر داده بود. پس از آن، نگرانی‌های بسیاری در خصوص تغییرات آب‌وهوایی در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به میان آمد. این هفته‌نامه عنوان کرده است که با وجود نگرانی‌هایی که برای تصمیم آینده ترامپ برای توافق پاریس وجود دارد، اگر همه کشورهای اروپایی باهم متحد باشند، ‌می‌تواند حتی بدون امریکا هم تغییرات مثبتی را شاهد باشد. این گزارش به تلاش‌های موفق کشورهایی همچون چین و کانادا برای حرکت به سمت منافع محیط‌زیستی و کاهش گازهای گلخانه‌یی اشاره کرده است. هرچند که در روزهای اخیر برخی خبرها حاکی از آن است که ترامپ از مواضع تند خود در این زمینه عقب‌نشینی کرده است. رییس‌جمهوری منتخب امریکا در حالی که پیش‌تر گفته بود که از توافق تغییرات اقلیمی پاریس خارج خواهد شد، با تغییر مواضعش اعلام کرده است که در این باره بررسی بیشتری خواهد کرد.


واشنگتن‌پست:

این روزنامه یکی از گزارش‌های صفحه اول خود را به مساله روسیه و امریکا اختصاص داده است. این گزارش اشاره کرده است که برخی تبلیغات منفی علیه امریکا در حال انجام است که از سوی روسیه و با هدف زیرسوال بردن دموکراسی در امریکا صورت می‌گیرد. هرچند که گزارش فوق با توجه به انتشار در روزنامه‌یی امریکایی با مواضعی مشخص همراه بوده است. این روزنامه نوشته است که تلاش‌های روسیه با انتشار اخبار جعلی همراه بوده است. گزارش این روزنامه در حالی است که مواضع روسیه نسبت به نتیجه انتخابات امریکا متفاوت بود. روزنامه گاردین در گزارشی نوشته بود: «شبکه تلویزیونی دولتی روسیه 24، دو روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا شمارش معکوسی را با ساعت و دقیقه تا زمان برگزاری انتخابات نشان می‌داد.»

ویکتور نازاروف، فرماندار منطقه امسک نیز گفته بود: «حزب ولادیمیر پوتین موسوم به حزب روسیه متحد در امریکا پیروز شده است.» مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه راشاتودی نیز در توییتر گفت که «می‌خواهم با ماشین خود در شهر مسکو در حالی که پرچم امریکا از پنجره آن به اهتزاز در آمده رانندگی کنم.» این در حالی است که خودرو تبلیغاتی روسیه با وجود اظهارات علنی در حمایت از ترامپ اصلا انتظار پیروز شدن او را نداشت.


گاردین:

تیتر یک این روزنامه انگلیسی زبان به هشداری اختصاص دارد که اخیرا از سوی موسسه مطالعات مالی IFS در مورد بریتانیا بیان شده است. این موسسه هشدار داده است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) می‌تواند، آتشی بر تورم این کشور باشد و تا سال 2021 میزان دستمزدهای این کشور را به سطح سال 2008 برساند. هشدار این موسسه در حالی است که تاکنون اخطارهای بسیاری در خصوص تبعات برگزیت بیان شده است. در همین میان کمی قبل نیز یک اندیشکده اقتصادی انگلیسی در گزارشی با اشاره به سقوط ارزش پوند در برابر یورو و دلار به دنبال افزایش نگرانی‌ها از برگزیت، نسبت به افزایش نرخ بیکاری و قیمت مصرف‌کننده (تورم) و کاهش رشد اقتصادی در این کشور هشدار داده بود. در این گزارش بیان شده بود که اقتصاد انگلیس تاکنون انعطاف خوبی نسبت به تاثیرات منفی برگزیت نشان داده است اما این شرایط پایدار نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر