کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۵۱

همکاری با نروژ در HSE

شانا تفاهمنامه توسعه آموزش‌های تخصصیHSE میان شرکت LIoyd›s Register و انجمن حرفه‌ییHSE کارآفرینان و پیمانکاران صنعت نفت (HSEOIC) در شرکت پتروپارس امضا شد. به دنبال فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، چاپ و ترجمه مستندات فنی و تخصصی در حوزه نفت و گاز و برگزاری آموزش‌های تخصصی، انجمن حرفه‌یی HSE موفق شد با ارائه مستندات و سوابق اجرایی پس از ارزیابی کیفی از سوی شرکت LR به عنوان نماینده انحصاری این شرکت برای ارائه سرویس‌ها و خدمات آموزشی تخصصی این حوزه و ارزیابی ریسک در حوزه نفت و گاز ایران تعیین شود. انجمن حرفه‌یی HSE کارآفرینان و پیمانکاران صنعت نفت در سال ٨٨ با هدف ایجاد یک نهاد غیرانتفاعی معتبر و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ و ارتقای عملکرد این حوزه و با بهره‌گیری از ٦ کمیته تخصصی فنی شامل: کمیته ایمنی، کمیته بهداشت، کمیته محیط زیست، کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی، کمیته سیستم و کمیته فراساحل تاسیس شد و به عنوان انجمنی ملی با الگوبرداری از انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان نفت و گاز«OGP» فعالیت خود را آغاز کرد. این تفاهمنامه با حضور حمید اکبری، مدیرعامل شرکت پتروپارس و رییس هیات‌مدیره انجمن حرفه‌یی HSE و نمایندگان شرکت LR نروژ و تعدادی از اعضای هیات اجرایی انجمن در شرکت پتروپارس امضا شد.


قیمت گاز تغییری نکرده است

ایسنا کارشناس امور تعرفه‌های شرکت ملی گاز در مورد قیمت گاز خانگی در دوره سرد سال جاری اظهار کرد: هنوز نامه‌یی مبنی بر افزایش قیمت گاز در دوره سرد امسال دریافت نکرده‌ایم. هوشنگ صادقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعرفه‌های گاز خانگی در دوره سرد امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: امسال نیز تعرفه‌های سال گذشته اجرا می‌شود و از آنجا که تاکنون نامه‌یی مبنی بر افزایش قیمت در ایام زمستان دریافت نکرده‌ایم، بعید می‌دانم قیمت‌ها تغییری پیدا کند.

وی در مورد مصرف گاز خانگی در سال جاری توضیح داد: شرکت ملی گاز برخلاف شرکت‌های آب و برق هنوز متقاضیانی در نقاط مختلف کشور دارد که مشترک نشده‌اند، هنگامی که این افراد تقاضای اشتراک می‌کنند به میزان مصرف گاز خانگی نیز اضافه می‌شود.


تکمیل توسعه یاران‌ شمالی تا دی ‌ماه

ایسنا مجری طرح توسعه یاران شمالی از تکمیل این طرح تا دی ماه خبر داد و گفت: گاز این میدان پس از قرار گرفتن کمپرسورها در مدار توسط خط ۸ اینچ به 3200 NGL ارسال خواهد شد. آرش باقرزاده با اشاره به افتتاح پروژه یاران شمالی در هفته گذشته توسط ریاست‌جمهوری اظهار کرد: درحال حاضر روزانه ۳۰هزار بشکه نفت خام از این میدان برداشت می‌شود. وی با بیان اینکه در میدان یاران شمالی ۲۰حلقه چاه حفاری شده است، افزود: پس از جداسازی نفت و گاز در واحد فرآورش، گاز از طریق کمپرسورهایی که یک ماه آینده در مدار قرار می‌گیرند توسط خط ۸ اینچ به ۳۲۰۰ NGL ارسال خواهد شد. پیمانکار درحال تکمیل بخش گاز است و پروژه تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود. باقرزاده در مورد گاز میدان یاران شمالی توضیح داد: بخش گاز شامل نم‌زدایی و ایرکولرها (خنک‌کننده‌های هوایی) و کمپرسور می‌شود که همه تجهیزات غیر از کمپرسور در سایت نصب هستند و کمپرسور نیز ۴دسامبر(۱۴آذر) حمل می‌شود و تا آخر دسامبر کمپرسورهای گازی که قرار است در بخش گاز فعالیت کنند در واحد فرآورش نصب خواهند شد و پروژه تا دی ماه تحویل بهره‌بردار شرکت اروندان خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر