دلایل‌ تصادف خودروها در شرایط بارش برف

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۴۰

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، نداشتن زنجیر چرخ را از عوامل تصادف در بارش برف و یخ‌زدگی عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و رفتارهای پرخطر از دلایل اصلی تصادفات رانندگی است.

به گزارش فارس، داوود کشاورزیان با تاکید بر اینکه در شرایط بارش برف و برودت هوا، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ ضروری است، بیان کرد: تاکید می‌کنیم، رانندگانی که در این ایام در محورهای برف‌خیز و جاده‌های کوهستانی تردد می‌کنند، حتما تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی نداشتن زنجیر چرخ را یکی از عوامل بروز تصادف رانندگی در شرایط بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ها عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ‌دلیل عمده بروز تصادفات رانندگی، ناشی از عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و انجام رفتارهای پرخطر است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی افزود: البته در برخی شرایط نیز وجود ضعف در برخی راه‌ها موجب تشدید تصادفات می‌شود، اما ذکر این نکته هم ضروری است که به هر حال این جاده‌ها امروز ساخته نشده‌اند که بخواهیم درباره مشخصات فنی حمل‌ونقلی آنها مباحثی را مطرح کنیم، برخی جاده‌های موجود کشور بیش از 70 تا 80سال از عمرشان می‌گذرد و این جاده‌ها برای همه مردم شناخته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر