اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۳۱

انتقال 61مصدوم حادثه قطار دامغان به بیمارستان

سمنان| رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انتقال 61 مجروح حادثه قطار دامغان به دو بیمارستان کوثر سمنان و ولایت دامغان و همچنین کلینیک دامغان خبر داد. مهدی شادنوش اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از مصدومان در بیمارستان جان نباخته‌اند. وی از انتقال 9 مجروح این حادثه به بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و افزود: 39 مجروح در بیمارستان ولایت دامغان و 13 مصدوم نیز در کلینیک دامغان بستری شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص جان‌باختگان این سانحه ریلی به ایسنا گفت: تا این لحظه هیچ‌کدام از مصدومان در این سه مرکز درمانی جان نباخته‌اند. ضمن اینکه در مورد تعداد کشته‌های سرصحنه حادثه نیز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است. شادنوش که از محل حادثه سخن می‌گفت، با تقدیر از امدادگران، گفت: همه نیروهای امدادی از اورژانس و هلال‌احمر تا دیگر دستگاه‌ها و مردم در محل حادثه حضور دارند و کار امدادرسانی ادامه دارد.


قرعه‌کشی جشنواره‌های وصول مطالبات

اراک| آیین قرعه‌کشی جشنواره‌های وصول مطالبات و میثاق همراه اول مخابرات منطقه مرکزی برگزار شد در این مراسم که باحضور جمعی از نمایندگان رسانه‌های جمعی استان برگزار شد، برندگان خوش‌شانس مرحله دوم جشنواره وصول مطالبات، شامل مشترکانی که قبض دوره خود را در مهلت تعیین شده پرداخت کرده‌اند و همچنین مشترکان بدهکاری که نسبت به پرداخت بدهی قبلی خود اقدام کرده‌اند مشخص شدند.براین اساس در مرحله اول قرعه‌کشی جشنواره میثاق، از بین ۲۹هزار و ۹۳۱ مشترک جدید که با فعال‌سازی سیمکارت خود به جمع مشترکان همراه اول استان پیوسته‌اند، برندگان این مرحله نیز مشخص گردیدند.شایان ذکر است، جوایز این مرحله شامل گوشی تلفن همراه، خط دایمی همراه اول، مودم و جوایز نقدی از جمله هدایای 20 و 15میلیون ریالی است که به برندگان اهدا خواهد شد.


هیچ تعللی در حل مشکلات واحدهای تولیدی قزوین پذیرفتنی نیست

قزوین| استاندار قزوین بر ضرورت ایجاد مشوق‌هایی برای تقویت تولید در استان تاکید کرد و گفت: در حل مشکلات واحدهای تولیدی هیچ تعللی پذیرفتنی نیست. همتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر ضرورت مثبت شدن دید سیستمی نسبت به سرمایه‌گذاری اظهار کرد: مشوق‌هایی باید برای تقویت تولید و سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شود و توجه به این موارد در راستای حفظ اشتغال موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید اهمیت دارد. وی ادامه داد: با هدف تقویت تولید و فضای کسب و کار در استان باید خلأهای قانونی در راستای رفع موانع تولید برطرف گردد و بررسی لازم در این خصوص ‌باید انجام و تلاش کافی صورت گیرد. استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در جریان مشکلات و موانع واحدهای تولیدی قرار گیرند و تلاش خود را در خصوص حل مشکلات و رفع کمبودهایی که در مسیر تولید قرار دارد نیز مضاعف کنند.


سلب قدرت باروری باغات زیتون گلستان

گرگان| رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: 5هزار هکتار از باغات زیتون این استان به دلیل سرما و یخبندان، قدرت باروری خود را برای سال آینده از دست دادند. مختار مهاجر دیروز در نشست شورای مدیریت بحران استان گلستان که در فرمانداری آزادشهر در شرق این استان برگزار شد، افزود: براثر برودت هوا و یخبندان ناشی از بارش برف در سه روز گذشته 120هزار تن مرکبات نیز به ارزش ریالی یک‌هزار و 500میلیارد ریال و 31هزار هکتار از مزارع کلزا استان گلستان دچار خسارت شد. وی، خسارت به باغات کیوی، زیتون، مزارع توتون و مرغداری‌ها را از دیگر خسارات برف و یخبندان به بخش کشاورزی گلستان اعلام کرد و افزود: مجموع این خسارت‌ها که بدون احتساب برخی خسارت‌ها به زیرساخت‌های دیگر این بخش است، در مجموع 2هزار و 30میلیارد ریال برآورد شده است.


اختصاص تسهیلات کم‌بهره به باغداران خسارت‌دیده

ساری| رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که باغدارانی که محصول مرکباتشان براثر بارش برف و سرمای چند روز گذشته خسارت‌دیده، تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند. دلاور حیدرپور دیروز در حاشیه بازدید از باغ‌های مرکبات منطقه بابلکنار شهرستان بابل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میزان خسارت وارده به باغ‌های مرکبات استان در حال جمع‌بندی است تا به دولت ارائه شده و تصمیمات مقتضی گرفته شود. وی گفت: باغدارانی که باغ آنها دچار خسارت شده است تسهیلات کم‌بهره دریافت خواهند کرد و از سویی دیگر اگر وامی به بانک‌ها بدهکار باشند براساس مصوبه قانونی بازپرداخت این وام‌ها سه سال به تعویق می‌افتد.


یک‌میلیون و 800هزار خانه روستایی کشور نوسازی شد

گناوه| معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: از سال 84 تاکنون در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه‌دیده یک‌میلیون و 800هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی شده است. عزیزالله مهدیان افزود: سهمیه امسال احداث واحدهای مسکونی در قالب این طرح در کشور 200هزار واحد تعیین شده که 38هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این طرح به بانک‌های مسکن، صادرات و رفاه در استان‌ها ابلاغ شده است. وی اضافه کرد: سهمیه امسال استان بوشهر در این طرح 2500 واحد است که بخشی از آن اجرا شده است.


ایجاد 872 شغل در همدان

همدان| رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان از ایجاد اشتغال برای 872 نفر در شهرستان همدان خبر داد و گفت: امسال برای 872 نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است. جمال حدادهمدانی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان، درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان در زمینه ارائه تسهیلات خوداشتغالی اظهار کرد: طی سال گذشته 10میلیارد و 570میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده که به میزان 65درصد از سهمیه کل این دستگاه‌ها در شهرستان بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر