اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۰۱

بیمه البرز در عالی‌ترین سطح توانگری مالی

براساس اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه البرز سال ۱۳۹4 نیز در بالاترین سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه البرز، براساس اعلام بیمه مرکزی، بیمه البرز برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار گرفت. نسبت توانگری مالی سطح یک برابر ۱۰۰درصد و بیشتر است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند.

این گزارش حاکی است بیمه البرز در سال ۱۳۹1، ۱۳۹2 و 1393 نیز توانست سطح یک توانگری مالی را بین شرکت‌های بیمه کسب کند.

بنابر آیین‌نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه توانگری مالی موسسات بیمه دارای پنج سطح است که سطح یک بالاترین سطح توانگری مالی بیمه‌گر به‌شمار می‌آید. برهمین اساس و در راستای اجرای آیین‌نامه توانگری مالی، بیمه مرکزی با اعلام سطوح توانگری شرکت‌های بیمه، به عموم هموطنان و بیمه‌گذاران توصیه کرده به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی تایید و اطلاع‌رسانی شده به‌عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه‌گر خود توجه کرده و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه غفلت نکنند.

براساس این گزارش، شرکت بیمه البرز در سه سال گذشته طی دو مرحله افزایش سرمایه داد و سرمایه خود را از مبلغ۶۰۰میلیارد ریال به 4هزار میلیارد ریال افزایش داد و بدین‌ترتیب به بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی کشور از لحاظ سرمایه تبدیل شد.


تمایل نظام بانکی

برای همکاری با سایپا

مدیرعامل بانک ملت گفت: ارزیابی نظام بانکی باتوجه به عملکردی که براساس صورت‌های مالی سایپا، وجود دارد حاکی از این است که ظرفیت‌های گروه سایپا ارتقای محسوسی پیدا کرده و به واسطه همین رشد و ارتقای ظرفیت‌هاست که از طرف نظام بانکی تمایل به همکاری با گروه سایپا همواره زیاد است.

به گزارش سایپا نیوز، درراستای همکاری‌های دوجانبه مالی، نشست دوجانبه صنعت و بانک با حضور مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا، هادی اخلاقی‌فیض‌آثار مدیرعامل بانک ملت و مدیران ارشد دو طرف برگزار شد.

مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا درخصوص افزایش تعاملات بیشتر صنعت خودرو‌سازی و صنعت پولی و مالی کشور گفت: صنعت خودرو‌سازی به عنوان موتور مولد تولید همواره نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 53.2درصد افزایش تولید داشته که این مهم بدون کمک سیستم پولی و مالی کشور امکان‌پذیر نبوده و امید است بانک ملت باتوجه به جایگاه ارزنده‌یی که در داخل و خارج از کشور دارد بخش اعتباری، ریالی و ارزی گروه سایپا را درراستای توسعه زیرساخت و افزایش تولید کمک کند.

جمالی افزود: گروه سایپا با رشد و افزایش تولیدی که در سال جاری داشت، نزدیک به نیم درصد به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و مطمئنا اگر سیستم مالی کشور نگاه ویژه‌یی به صنعت خودروسازی به عنوان موتور مولد اقتصاد کشور داشته باشد، رسیدن به رشد 5درصدی که از اهداف اقتصادی کشور است دور از دسترس نیست.

مدیرعامل گروه سایپا عنوان کرد: با رونق و رشد چرخه تولید شرکت سایپا، صنایع دیگر از جمله فولادسازی، نساجی، پلیمر و لاستیک نیز فعال می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حضور 1200قطعه‌ساز به‌عنوان زنجیره تامین گروه سایپا و نقش آنها در رشد و توسعه صنعت خودروسازی، لازم است این شرکت‌های قطعه‌ساز نیز از حمایت‌های مالی بانک‌ها درخصوص تخصیص منابع ریالی و ارزی برخوردار شوند.

وی افزود: گروه سایپا برای نخستین‌بار در صنعت کشور، اوراق مشارکت به ارزش 5000‌میلیارد ریال در سیستم مالی کشور عرضه کرده و امید است با حمایت‌های بانک ملت و سایر بانک‌ها درراستای موانع و مشکلاتی که صنایع کوچک و بزرگ با آن درگیر هستند، شاهد رشد و توسعه صنعت خودرو‌سازی کشور باشیم و این همکاری‌های دوجانبه نهایتا موجب ارتقای صنعت کشور خواهد شد.

در ادامه نشست، هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت درخصوص همکاری دوجانبه بانک و صنعت گفت: بخش تولید به‌طور کلی و صنعت خودروسازی به صورت مشخص تاثیر قابل‌توجهی در تحریک و ارتقای سطح تولید ناخالص داخلی دارد، بانک ملت هم خود را موظف می‌داند تا در کنار صنعت خودروسازی کشور که یکی از سرمایه‌های وزین نظام اقتصادی کشور است از لحاظ تعاملات داخلی و بین‌المللی درراستای ارتقای ظرفیت‌های تولید داخلی همراه این صنعت مولد باشد.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بانک ملت در تامین منابع مورد نیاز برای طرح‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت ازجمله سرمایه در گردش، درراستای افزایش ظرفیت‌های تولید گروه سایپا آمادگی دارد تا در حد امکان موانع و مشکلات مالی پیش روی تولید‌کنندگان را درراستای اقتصاد مقاومتی و سال اقدام و عمل تسهیل کند. وی گفت: درخواست‌های گروه سایپا درخصوص افزایش خطوط اعتباری، تامین منابع لازم جهت تخصیص تسهیلات ارزی، ایجاد ظرفیت‌هایی برای صدور ضمانتنامه‌ها و ال‌سی در این نشست مورد توافق قرار گرفت و امید است باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده ظرف یک ماه آینده تمام توافقات عملیاتی شود. وی درخصوص شرایط مالی و تولید شرکت سایپا عنوان کرد: ارزیابی نظام بانکی باتوجه به عملکردی که براساس صورت‌های مالی سایپا، وجود دارد حاکی از این است که ظرفیت‌های گروه سایپا ارتقای محسوسی پیدا کرده و به واسطه همین رشد و ارتقای ظرفیت‌هاست که از طرف نظام بانکی تمایل به همکاری با گروه سایپا همواره زیاد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر