دلیل تلاش عارف برای رای آوری‌ام را از خودش بپرسید

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۸۹

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رایزنی‌های اولیه‌یی با رییس مجلس در مورد سیاست کلی انتخابات داشتیم که ببینیم چه کاری می‌کنند. آنها هم مردد هستند که دولت لایحه را می‌دهد یا خیر.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به طرح استفساریه قانون انتخابات و اینکه در چه مواردی طرح به مجمع ارجاع داده می‌شود، عنوان کرد: شورای نگهبان این تفسیر را دارد که اگر در مواردی ابهامی نسبت به مصوبه‌یی وجود داشته باشد، مجلس نمی‌تواند آن را به مجمع ارسال کند به دلیل اینکه شورای نگهبان هنوز در مورد آن اظهارنظری نکرده است.

او افزود: هنوز شورای نگهبان اعلام نظری نکرده است. تا زمانی هم که نظر شورای نگهبان روشن نشده باشد، مجلس نمی‌تواند آن را به مجمع بفرستد. مجمع هم به صورت مستقل تا زمانی که طرحی به آن ارجاع نشده باشد، نمی‌تواند در این خصوص ورود پیدا کند. سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به موضوع انتخابات الکترونیک یادآور شد: خوشبختانه رابطه‌مان با وزارت کشور خوب است اما در حوزه امنیت انتخابات الکترونیک ما باید اطمینان حاصل کنیم در این صورت هیچ منعی نخواهد داشت.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که شما در مجلس اصلاح‌طلب رای آوردید و می‌گویند پشت پرده جلساتی هم با آقای عارف داشتید، شرط عارف برای حمایت از شما چه بود، گفت: آنچه گذشت دیگر گذشته است. آقای عارف انسان شریف و متدین و دوست داشتنی است و ما هم به ایشان ارادت داریم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که آقای عارف آنقدر برای شما رایزنی کردند، گفت: این را از خودشان سوال کنید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر