گلایه رییس دستگاه قضا از دو قوه

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۷۴

ماجرای لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس دهم در مشهد هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند؛ بعد از واکنش رییس‌جمهور و رییس مجلس دهم به این موضوع، روز گذشته رییس قوه قضاییه نیز نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داد و از ارجاع پرونده به معاون اول قوه قضاییه خبر داد. واکنشی که بیشتر «رییس‌جمهور» و «نمایندگان مجلس» را مورد خطاب قرار می‌دهد.

رییس دستگاه قضا هر چند در ابتدای صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که درباره این واقعه قضاوت نمی‌کند او دادستان مشهد را شجاع و متدین خواند و از رییس‌جمهور به خاطر اینکه این دادستان را «متخلف» نامیده است، انتقاد می‌کند. آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه از رییس‌جمهور می‌پرسد که چرا هنگام مطرح شدن بحث حساب شخصی رییس قوه قضاییه اقدام به تکذیب ماجرا نکرده و به دفاع از وی نپرداخته است؟ رییس قوه قضاییه تخلف در واریز اموال به حساب شخصی را کذب محض خواند و طرح آن را باعث آسیب به نظام ارزیابی کرد.


عدم تکذیب یک شایعه

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی دیروز در همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضا، با اشاره به اتفاقات اخیر مشهد گفت: تصمیم غلط یا درست را نمی‌خواهم قضاوت کنم و این فرد خامی نکرده است چراکه سابقه قضایی خوبی دارد. این موضوع را به معاون اول قوه قضاییه ارجاع داده‌اند. به گزارش ایرنا، وی افزود: رییس‌جمهور به دو وزیر و بنده نامه نوشته‌اند اما قبل از رسیدگی محکوم کردند و این دادستان شجاع را متخلف نشان

دادند.

رییس دستگاه قضا خطاب به رییس‌جمهور گفت: سوال من از رییس‌جمهور این است که برای حفظ حقوق مردم و قانون اساسی که به آن اشاره کردید، آیا وظیفه دفاع از رییس قوه قضاییه در قبال این تهمت‌های سنگین را نداشتید؟ شایعه‌یی که منتسب به وزیر شما بوده است و با تکذیب وزیر، شما در راستای قانون اساسی وظیفه دفاع نداشتید؟ شما لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می‌دانید؟

وی افزود: یک نماینده فراکسیون امید که به شما منتسب است، رییس قوه قضاییه را منتسب کرده است که میلیارد‌ها به حساب خود ریخته است، آیا این مایه شرمساری نیست؟ دفاع نمی‌کنید؟

آملی لاریجانی با انتقاد از سخنان رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه ایشان انصاف به خرج دادند اما به ایشان می‌گویم از پشت تریبون مجلس چنین تهمتی به رییس قوه قضاییه زدند، شما مسوولیتی نداشتید؟ چرا مایه شرمساری نبود؟


تکذیب واریز اموال دولت به حساب رییس قوه قضاییه

آملی لاریجانی در ادامه درباره هجمه‌ها علیه قوه قضاییه گفت: گاهی هنوز رسیدگی قضایی قطعی نشده است اما آن را رسانه‌یی می‌کنند. در مورد رییس قوه قضاییه حساب‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می‌ریزد که این کذب

محض است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: در دوره‌های قبلی ریاست قوه قضاییه با اجازه رهبری اموال دستگاه قضا به حساب قوه قضاییه می‌رفت، اسناد آن هم موجود است و این مساله با تصویب شورای پول و اعتبار صورت گرفته و الان می‌گویند وجهه شرعی و قانونی آن چیست؟ این موضوع تنها در دوره بنده نبوده است و در دوره‌های قبلی هم مطرح بوده که اذن رهبری برای آن وجود داشت و به هیچ‌وجه شخصی نیست.

آملی لاریجانی با انتقاد از فعالیت برخی سایت‌ها به کمک بدنه اصلاحات گفت: متاسفانه این صحبت‌ها در دنیا پخش شده است.


3 عامل پیروزی انقلاب

رییس دستگاه قضا گفت: امروز سه عامل ایمان، مجاهدت و بصیرت که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده بود را دشمنان نشانه

گرفته‌اند.

وی افزود: صدها کانال فارسی‌زبان راه انداخته‌اند و سعی کرده‌اند جوانان را به انحراف بکشانند. آملی لاریجانی گفت: در سال 88 همه غرب با تمام توان از آشوبگران حمایت کردند و شخص اوباما و کلینتون که در آن روز از آشوبگران حمایت می‌کردند امروز مردم خود را به سکوت و آرامش دعوت می‌کنند. در این دوره یک دختر فراری از خانه را شهید دانسته و حتی سران فتنه در مراسم ختم آن شرکت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر