زنگ خطر گرمای زمین

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۶۶


فایننشیال تایمز:

این روزنامه به هشداری اشاره کرده است که دانشمندان به گرم‌تر شدن زمین داده‌اند. براین اساس به نظر می‌رسد که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سال 2016 رکورد جهانی گرم‌ترین سال تاریخ را بشکند. در این میان، آب و هوا و تاثیر آن بر محیط زندگی همیشه از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار برسلامتی بشر بوده است همه ساله بسیاری از افراد روی کره زمین به خاطر آب و هوای بسیار سرد یا گرم و حتی گرسنگی که با تغییر آب و هوایی باعث کاهش محصولات کشاورزی شده سلامتی‌شان به خطر می‌افتد و بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. براساس آخرین گزارش ناسا نقشه آب و هوایی مارس 2016 نشان می‌دهد که امسال گرم‌ترین تابستان کره زمین بوده است. امسال از ماه فوریه گرم‌ترین دما در سه ماه اخیر نسبت به سال‌های گذشته در مرکز ناسا ثبت شده است و از سال گذشته تاکنون 9 ماه پیاپی دمای کره زمین فراتر از حد انتظار و بالاترین رکورد ثبت شده تاکنون بوده است.


وال‌استریت ژورنال:

تیتر یک این روزنامه به مساله نوسانات بازار سهام امریکا اشاره کرده است. این روزنامه این تاثیرات را با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مورد بررسی قرار داده است. این گزارش نشان می‌دهد که سهام ابرشرکت‌ها نیز در این نوسانات دستخوش تغییر بوده‌اند. در این میان نوسانات بورس از زمان به قدرت رسیدن ترامپ وارد فاز تازه‌یی شده است به‌طوری که شاخص داوجونز در این مدت رکورد تازه‌یی را برای خود به ثبت رساند. شاخص سهام داوجونز که دربرگیرنده شرکت‌های صنعتی امریکاست، در روزهای بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات امریکا، از رشد ۲۱۸ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد برخوردار بود که رکورد بی‌سابقه‌یی محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان دلیل عمده این تغییرات را سخنان آشتی‌جویانه ترامپ و وعده‌هایش در زمینه راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ زیربنایی می‌دانند. در این مدت، شاخص اس‌اند‌پی نیز از ۰.۲ درصد رشد برخوردار بوده اما شاخص نزدک، بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در امریکا، با کاهش ۰.۸۱ درصدی مواجه شد که علت اصلی آن افت فروش سهام تکنولوژی بوده است.


مارکا:

این روزنامه اسپانیایی زبان

تیتر یک خود را به بازی بدون شکست رئال مادرید اختصاص داده است. مادرید با پیروزی دو بر یک برابر اسپورتینگ توانست 30 بازی بدون شکست را تجربه کند. گل دقیقه 87 کریم بنزما باعث صعود سفیدپوشان به یک‌هشتم نهایی شد. اسپورتینگ با اشتباه فاحش فابیو کونترائو به یک پنالتی رسید و آن را تبدیل به گل کرد. مادرید در هفته آخر برای صدرنشینی با دورتموند رقابت خواهند کرد. این نشریه به آسیب‌دیدگی گرت بیل نیز اشاره کرده است. مهاجم مادرید 10 روز پیش از ال‌کلاسیکو در دیدار برابر اسپورتینگ با آسیب‌دیدگی مواجه شد. این روزنامه به نتیجه عجیب دیدار لژیا و دورتموند اشاره کرد. این بازی هشت بر چهار به نفع تیم آلمانی به پایان رسید و رکورد پر گل‌ترین بازی لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد. شکست سویا برابر یوونتوس از عناوین این روزنامه است. تیم اسپانیایی سه بر یک مغلوب حریف ایتالیایی‌اش شد. سویا برای صعود به مرحله بعد باید لیون را شکست بدهد. این روزنامه همچنین به دیدار اتلتیکومادرید و آیندهوون اشاره دارد. قرمز و سفیدپوشان با چهار تغییر بازی خواهند کرد. بازی بارسلونا و سلتیک در لیگ قهرمانان از عناوین دیگر مارکاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر