تایوان، خانه اول مهاجران

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۶۰

گروه گوناگون| سالانه بسیاری از مردم به قصد تحصیل یا زندگی، وطن خود را ترک می‌کنند و به سمت و سوی دیگری می‌روند. بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی خود، تصمیم به جابه‌جایی می‌گیرند و با رفتن به کشوری دیگر، تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد می‌کنند.

اینکه این تغییرات تا چه اندازه‌ مثبت باشد بستگی به شرایط و موقعیت کشور مهاجرپذیر دارد. برخی کشورها که به ظاهر برای گردشگری و تفریح شرایط ایده‌آلی دارند ممکن است برای مهاجرت مناسب نباشند و بالعکس. در سال 2016 لیستی از کشورهایی ارائه شده که بهترین شرایط را برای مهاجرت دارند. این لیست براساس یک نظرسنجی گسترده تهیه شده که در آن وضعیت زندگی مهاجران مورد بررسی قرار گرفته است. در این کشورها شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی برای مهاجران ایجاد شده است.

بر اساس نتیجه تحقیقات صورت‌گرفته، تایوان در بین کشورها بهترین شرایط را برای مهاجران دارد. این کشور در تمام شاخص‌های مورد نظر امتیاز بالایی کسب کرده است. تایوان از کشورهایی است که بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد و وضعیت اقتصادی و رفاه مناسبی دارد. همچنین مردم تایوان با مهاجران رفتار دوستانه‌یی دارند.

اتریش دومین کشوری است که بعد از تایوان می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجران باشد. هرچند این کشور از نظر اقتصادی با کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و بریتانیا قابل مقایسه نیست ولی می‌تواند گزینه مناسبی برای زندگی باشد. همچنین این کشور در میان دیگر گزینه‌ها، بهترین امتیاز را در زیرشاخص‌ بهداشت و درمان دارد. شرایط جانبی دیگری مانند سهولت ویزا، آب‌و هوا، شهرهای زیبا و تاریخی اتریش می‌تواند از عواملی باشد که اتریش را در صدر جدول قرار دهد.

ژاپن یکی از مراکز مهم گردشگری در آسیا به‌حساب می‌آید. علاوه بر این، طبق تحقیقات، می‌تواند یکی از مقاصد مهم مهاجرت باشد. این کشور یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. همچنین کیفیت بالای شرایط بهداشتی، سیستم آموزشی و اقتصاد این کشور باعث شده تا ژاپن در بین کشورهایی که شرایط مناسبی برای مهاجرت دارند، رتبه سوم را به دست آورد.

کاستاریکا در این میان به دلیل بالا بودن نشاط فردی، به بهشت مهاجران مشهور است. این کشور از استانداردهای زندگی بالا و صلح طولانی‌مدت برخوردار است. همچنین اکوتوریسم یکی از موتورهای اصلی اقتصاد این کشور است. در بین کشورهایی که به عنوان انتخاب مناسب برای مهاجرت معرفی شده‌اند، مالت رتبه پنجم را دارد. جزایر این کشور مدیترانه‌یی، تفریحگاهی برای مردم سایر کشورها شده است. همچنین اقتصاد این کشور بر صنعت و خدمات استوار است و از سوی صندوق بین‌المللی پول، یکی از کشورهای توسعه‌یافته شناخته شده است. در عین حال مالت اخیرا از سوی بانک جهانی به عنوان کشوری پردرآمد معرفی شده است. این کشور از نظر اوقات فراغت نیز بهترین کشور در این رده‌بندی است.

به‌نظر می‌رسد جمهوری چک موقعیت مناسبی برای مهاجران نداشته باشد، اما طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، این کشور در حوزه‌های سفر و حمل‌ونقل رتبه بالایی دارد. همچنین بنا به گزارش بانک جهانی، در لیست کشورهای توسعه‌یافته قرار دارد و بالاترین سطح شاخص توسعه انسانی را در اروپای مرکزی و شرقی دارد. این عوامل باعث شده تا جمهوری چک، در میان کشورهایی که شرایط مناسب برای مهاجرت دارند، رتبه ششم را کسب کند. برای افرادی که به قصد ارتقای کیفیت زندگی و فرصت‌های کاری و درآمد بیشتر مهاجرت می‌کنند، سنگاپور گزینه مناسبی شناخته می‌شود. این کشور از نظر اقتصادی رتبه خوبی در جهان دارد و میزبان مهاجران زیادی است. به‌علاوه سنگاپور بهترین امتیاز را در حوزه‌های سفر و حمل‌ونقل دارد.

نهمین رتبه در این رده‌بندی، آلمان است. این کشور موتور محرک اقتصاد اروپاست. بر همین اساس بخش زیادی از افرادی که به آلمان مهاجرت می‌کنند از کیفیت زندگی و درآمد خود راضی هستند. همچنین زیرساخت‌های بهداشت و درمان در این کشور امتیاز بالایی دارد. آخرین کشور در بین کشورهای پیشنهاد‌شده برای مهاجرت، سوییس است. این کشور که از نظر سیاسی بی‌طرف و مستقل است، از نظر رتبه‌بندی کیفیت زندگی معمولا امتیاز خوبی کسب می‌کند. هرچند هزینه زندگی در این کشور بالاست، اما درآمد سالانه مهاجران در سوییس از میانگین جهانی بالاتر است. همچنین این کشور از نظر زیرشاخص‌های سفر و حمل‌ونقل امتیاز بالایی دارد.

لازم به ذکر است که در تحقیق صورت گرفته، پرسش‌هایی درباره ایمنی، امنیت، بهداشت و درمان، نشاط فردی و کیفیت حمل‌و‌نقل و سفر مهاجران مطرح شده، سپس این عوامل مورد ارزیابی قرار گرفته و در جمع‌بندی کلی 10 کشور برتر برای مهاجرت معرفی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر