به جریان ‌افتادن تحقیق و تفحص از شهرداری

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۴۵

مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که تحقیق و تفحص از شهرداری به زودی به جریان می‌افتد.

مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر نماینده تهران در مورد تعلل کمیسیون عمران برای تحقیق و تفحص از واگذاری املاک نجومی در شهرداری گفت: این موضوع در حال پیگیری است و هیات رییسه جلساتی را در این باره داشته است و به زودی به جریان خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، کواکبیان در جریان بررسی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه علنی دیروز مجلس طی سخنانی با انتقاد از اینکه با گذشت سه هفته از جلسه کمیسیون عمران با شهردار تهران هنوز موضوع تحقیق و تفحص آغاز نشده است، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز با اعلام استقبال شورا از به جریان افتادن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص باید به دور از حاشیه‌سازی‌های سیاسی و در مسیر کارشناسی باشد. به گزارش ایسنا محمد سالاری درخصوص به جریان افتادن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساسا انجام تحقیق و تفحص با استفاده از خبرگان، صاحب‌نظران، کارشناسان و... از جمله رویکردهایی است که موجب شفاف‌سازی در فرآیند عملیات‌های مالی و تصمیم‌گیری‌ها در کشور می‌شود، گفت: نباید نسبت به تحقیق و تفحص از سازمانی مخالفتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز در مورد واگذاری املاک در شهرداری تهران گزارش و بررسی انجام داده و در راستای شفاف‌سازی و تنویر افکارعمومی آن را منتشر کرده است، گفت: انجام تحقیق و تفحص در حوزه موارد ابهامی همچون عملیات‌های مالی و واگذاری‌ها در شهرداری‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی نیز در راستای تنویر افکارعمومی می‌تواند موثر باشد که نهایتا اعتماد مردم به مسوولان، مدیران شهر و... افزایش می‌یابد چراکه مردم می‌بینند مسوولان از هرگونه تحقیق و تفحص استقبال می‌کنند.

نایب‌رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران افزود: تحقیق و تفحص باید به دور از حاشیه‌سازی‌های سیاسی و در مسیر کارشناسی و برای افزایش اعتماد عمومی و شفاف‌سازی باشد که قطعا شورای شهر از این رویه استقبال خواهد کرد. رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از متوقف شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس گلایه کرد. به گزارش ایسنا رحمت‌الله حافظی در خصوص به جریان افتادن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس امضا شد، سه محور داشت، گفت: کمیسیون عمران به بهانه اینکه موضوع واگذاری املاک در قوه قضاییه در حال پیگیری است، تحقیق و تفحص را متوقف کرد، اما باید یادآور شویم که تنها یکی از محورهای تحقیق و تفحص، واگذاری املاک بوده و لازم است درخصوص دو سوال دیگر که مربوط به نحوه قیمت‌گذاری املاک و مشارکت شهرداری در پروژه‌ها بوده است نیز این موضوع جریان یابد.

وی با بیان اینکه همزمان با موضوع واگذاری املاک، پرونده مشابهی در صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد، اظهار کرد: با وجود آنکه پرونده این موضوع در قوه قضاییه در حال پیگیری بود، اما نمایندگان مجلس نیز تحقیق و تفحص را متوقف نکردند و جای سوال است که چرا تحقیق از شهرداری متوقف شده است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: حتی اگر قوانین و ضوابط بالادستی ایجاب می‌کند که مجلس به موضوعی که پرونده قضایی دارد وارد نشود، اما باید بگویم که تحقیق و تفحص از شهرداری سه محور داشت که یکی از آنها در مورد واگذاری املاک بود و انتظار می‌رود دو سوال دیگر در کمیسیون عمران مطرح و برای بررسی به صحن راه پیدا کند که متاسفانه کمیته مذکور این طرح را متوقف کرده و این رویه در کمیسیون عمران سوال‌برانگیز است.

حافظی با بیان اینکه موضوعات اخیر در شهرداری تهران حساسیت مردم را برانگیخته و باید به سوالات مردم در این خصوص پاسخ مناسب داده شود، گفت: انتظار داریم در صورت نهایی شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، افراد دارای صلاحیت و به دور از حاشیه انتخاب شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر