آموزش برای آگاهی از مرگ تدریجی پشت میزنشینی

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۳۴

جمعی از پرسنل شهرداری مرکز در برنامه آموزش مرگ تدریجی یک پشت میزنشینی شرکت کردند تا بیشتر از عواقب و آثار پشت میزنشینی نادرست آگاه شوند.

خانم دکتر چشمی کارشناس بهداشت شهرستان گرگان و مدرس این برنامه آموزشی با یادآوری این مطلب که افرادی که به دلیل شغلشان در مدت طولانی به صورت نادرست پشت میز می‌نشینند با افزایش سن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند، اعلام کرد: کم تحرکی هر سال سبب کاهش یک درصدی توده استخوانی در نزد بانوان می‌شود. به گفته این کارشناس یکی دیگر از پیامدهای منفی بد نشستن برای همه باعث کاهش هفت سال از عمر مفید می‌شود. این آسیب‌شناس اسکلت و عضله گفت: بیماری‌های عضلانی و اسکلتی ۷درصد بیماری‌ها را تشکیل می‌دهد و ۱۴درصد علت مراجعه‌کنندگان به پزشک و ۱۹درصد دلیل بستری شدن در بیمارستان‌ها به خاطر مشکلات اسکلتی ناشی از طرز بد نشستن است.

وی با تاکید بر این مطلب که این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم، می‌خواهیم درست بنشینیم و سالم بمانیم یا با تنبلی تسلیم کمردرد شویم و یک عمر درد کمر را تحمل کنیم، درباره پیشگیری از عواقب بد نشستن گفت: انجام فعالیت بدنی حداقل به مدت ۳۰دقیقه در روز یعنی چیدمان محیط با «ارگونومی» رعایت اصول تناسب و شرایط بدن، حداقل شرایط برای پیشگیری از عوارض اسکلت بدنی است. وی خطاب به مادران و پدران گفت: اسکلت عضلانی باید در ۸ تا ۱۲سالگی مورد بررسی و معاینه متخصص قرار گیرد تا هر گونه مشکل در سنین پایین برای فرزندان اصلاح شود در غیر این صورت در سن بالا فقط می‌توان دردهای زیاد را با اقدامات پزشکی کم کرد و اصلاحی انجام نخواهد شد.

وی از شرکت‌کنندگان خواست با مراجعه به مرکز مشاوره و ارزیابی ساختار قامتی که در محل خانه کشتی به ابتکار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان به صورت رایگان ایجاد شده است، اسکلت بدنی خود را مورد چکاب قرار دهند.

وی در پایان خواست که این حدیث پیامبر اکرم (ص) که بهتر از دارایی فراوان، تندرستی است را همواره به خاطر بسپارند. لازم به ذکر است این مراسم با هماهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی و توسط واحد رفاه و تشریفات و ویژه پرسنل شهرداری مرکز برگزار شد. پیش از این نیز کارگاهی با همین مضمون ویژه پرسنل سازمان تاکسیرانی برگزار شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر