اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۰۹

آغاز به‌کار ۴ پایگاه شبانه‌روزی جدید در استان کرمان

4 پایگاه شبانه‌روزی جدید دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مدیریت شعب استان کرمان با هدف افزایش رضایت مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب 4پایگاه جدید شبانه‌روزی دستگاه‌های خودپرداز در سطح استان راه‌اندازی کرد. براساس این گزارش، با آغاز به کار پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، غفاری سیرجان، مرکز درمانی بیماری‌های خاص و شهرداری منطقه یک، شمار پایگاه‌های شبانه‌روزی خودپردازهای بانک ملت در استان کرمان به ۱۳ پایگاه افزایش یافت.


پیش‌بینی افزایش سود هر سهم بانک گردشگری

پیش‌بینی سال آینده بانک گردشگری نشان می‌دهد سهامداران این بانک روزهای خوشی را در سال ۱۳۹۶ تجربه خواهند کرد. به گزارش بانک مردم، امروز بانک گردشگری پیش‌بینی درآمد سال منتهی به پایان آذر ۱۳۹۶ را منتشر کرد که طی آن سهامداران این بانک بابت هر سهم سودی معادل 4.3 تومان دریافت خواهند کرد. این در حالی که حسابرسان بانک گردشگری سود هر سهم این بانک در آذر ۱۳۹۵ را 1.8 در نظر گرفته‌اند که در صورت تحقق این پیش‌بینی سود هر سهم سهامداران گردشگری ۲۳۸درصد افزایش خواهد یافت. مدیران بانک گردشگری برای سال آینده طرح‌های زیادی دارند تا هزینه‌ها را کاهش و سود بانک گردشگری را افزایش دهند. با انتشار این پیش‌بینی خیال سهامداران بانک گردشگری که نگران سود سال ۱۳۹۵ بودند نیز راحت شد و با امیدواری بیشتری به آینده می‌نگرند.


سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد

باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر درصدد توسعه بخش صنعت و معدن کشور و رفع موانع تولید بنگاه‌های بزرگ صنعتی هستیم باید سرمایه بانکی تخصصی صنعت و معدن را افزایش دهیم.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی با اشاره به حضور افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن و ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این بانک در کمیسیون صنایع و معدن با بیان این مطلب افزود: در نشست کمیسیون، مدیرعامل بانک صنعت و معدن گزارشی از عملکرد و مشکلات بانک مذکور به اعضای کمیسیون ارائه کرد که بزرگ‌ترین مشکل این بانک به عنوان بانکی دولتی که موظف به توسعه صنایع و معادن است، کمبود کفایت سرمایه بانک بوده که سرمایه بانک مذکور باید افزایش یابد.

باستانی با ابراز رضایت اعضای کمیسیون صنایع و معادن از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در این بانک تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که اکثر کشورها برای خروج از رکود به آن متوسل می‌شوند بانک‌های توسعه‌یی هستند که به واسطه آن تلاش می‌کنند با افزایش سرمایه پشتوانه محکمی برای اجرای پروژه‌های بزرگ دولتی فراهم کنند، بنابراین برای رفع مشکلات مالی بنگاه‌های بزرگ و کوچک صنعتی ضروری است که در جهت تقویت توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها، اقداماتی اساسی برای افزایش سرمایه و رشد منابع بانک‌ها انجام شود تا این نهاد مهم مالی بتواند در خدمت به اقتصاد کشور، از توان بیشتر خود استفاده کند. وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید هماهنگ و همراه درخصوص افزایش سرمایه بانک‌های توسعه‌یی اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: نقش بانک‌های توسعه‌یی و تخصصی در توسعه بنگاه‌ها و پیشبرد اهداف توسعه‌یی کشور ضرورت افزایش سرمایه این بانک‌ها را به صورت یک واقعیت اقتصادی دو چندان می‌کند. در صورت عدم افزایش سرمایه بانک‌های توسعه‌یی نباید انتظار داشت که این بانک‌ها با سرمایه کم بتوانند در تامین مالی پروژه‌های بزرگ صنعتی دخیل باشند.


صدور انواع ضمانتنامه‌های بانکی توسط بانک ‌پاسارگاد

بانک‌پاسارگاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان خود نسبت به صدور انواع ضمانتنامه‌های بانکی اقدام می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: بانک‌پاسارگاد برای رفاه حال مشتریان خود انواع ضمانتنامه‌های بانکی را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: مشتریان و فعالان اقتصادی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این خدمت به شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات و پیشنهادات این عزیزان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک بنا به درخواست اشخاص حقیقی یا حقوقی، پرداخت دیون یا انجام تعهداتی که به نفع سازمان‌ها، موسسات دولتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به عهده متقاضیان است با رعایت آیین‌نامه صدور ضمانتنامه، تعهد و ضمانت می‌کند. به موجب ضمانتنامه‌هایی که توسط بانک صادر می‌شود، بانک متعهد می‌شود در صورت درخواست ذی‌نفع تا مبلغ مندرج در ضمانتنامه به وی پرداخت شود.


روزانه 100 میلیون تراکنش بانکی در ایران صورت می‌گیرد

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: جمهوری اسلامی امروز دارای حجم بالای مبادلات الکترونیکی در قالب نظام بانکی کشور است و روزانه به میزان حدود 100میلیون تراکنش‌ بانکی در سطح کشور صورت می‌گیرد که از جمعیت کشور بیشتر است. علی دیواندری در بازدید«خلیل صدیق» رییس کل بانک مرکزی افغانستان از پژوهشکده مزبور افزود: این مجموعه فعالیت پژوهشی را برای بانک مرکزی ایران به اجرا می‌گذارد.

براساس این گزارش، رییس ‌کل بانک مرکزی افغانستان اضافه کرد: بانک مرکزی افغانستان در بخش امور پژوهشی و تحلیل فعال است به‌ نحوی ‌که ماهانه گزارش‌های دقیقی درخصوص فعالیت‌های اقتصادی تهیه می‌کند.

صدیق گفت: افغانستان از نظر امنیت و ثبات در سطح پایین قرار دارد و امکان ارائه خدمات بانکی در برخی از نقاط افغانستان وجود ندارد اما درحال ارتقای این وضعیت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر