کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۹۴

افزایش100 میلیون مترمکعبی گاز در پی سرما

ایلنا سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش 100میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی طی 3روز گذشته، پیش‌بینی کرد که میزان مصرف تا روز پنج‌شنبه به 450میلیون مترمکعب برسد. مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به افت یک باره درجه حرارت و سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز، اظهار داشت: در حال حاضر در همه بخش‌ها به میزان کافی توزیع گاز انجام می‌شود اما با توجه به سرمای هوا در مناطق شمالی و مرکزی کشور، میزان مصرف افزایش یافته است.


نوسازی پتروشیمی آبادان

شانا مدیرعامل تاپیکو از نوسازی مجتمع پتروشیمی آبادان به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت پلیمری خاورمیانه خبر داد. محمدحسین پیوندی با اشاره به قدمت مجتمع پتروشیمی آبادان و راندمان پایین آن افزود: برنامه‌ریزی ما این است که با استفاده از فناوری‌های جدید در مسیر افزایش تولید و کاهش آلودگی حرکت کنیم. پیوندی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی آبادان مجتمع بزرگی نیست و سرمایه‌گذاری بالایی نیاز ندارد، اعلام کرد: واحدهای این مجتمع به تدریج بازسازی می‌شود. مدیرعامل تاپیکو، فاینانس خارجی را یکی از گزینه‌ها در مسیر نوسازی مجتمع پتروشیمی آبادان اعلام کرد.


93 درصد برق کشور از نیروگاه‌های حرارتی

پاون سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) اعلام کرد: بیش از 93 درصد برق تولیدی کشور در سال گذشته به‌وسیله انواع نیروگاه‌های حرارتی یعنی نیروگاه‌های بخار، گازی و سیکل ترکیبی تولید شده‌ است. براساس گفته رضا صمدی مدیر دفتر محیط‌زیست سابا در سال 1394 کل تولید برق کشور 282هزار گیگاوات ساعت بوده که بیش از 93درصد آن توسط انواع مختلف نیروگاه‌های حرارتی از قبیل بخاری، گازی و سیکل ترکیبی تولید شده است. تولید برق در یک نیروگاه سوخت فسیلی بر مبنای احتراق سوخت که باعث تبدیل انرژی شیمیایی به حرارت و سپس استفاده از حرارت برای گردش توربین و ژنراتورها بوده، صورت می‌گیرد.


تفاهمنامه انگلیسی برای کشف نفت

ایلنا مدیرعامل شرکت فناوری انرژی گفت: ما بعد از برجام با یکی از معروف‌ترین شرکت‌های حوزه اکتشاف و استخراج به نام ANGUS ENERGY از کشور انگلستان تفاهمنامه امضا کرده‌ایم که در صورت نهایی شدن به صورت جوینت ونچر با یکدیگر همکاری خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: ما فعلا به خاطر اینکه درگیر حاشیه‌های سیاسی نشویم برای امضای قرارداد دست به عصا راه می‌رویم و همه جوانب را نیز درنظر می‌گیریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر