پیش‌بینی 55 هزار مگاواتی برق برای سال آینده

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۸۵

معاون مدیریت مصرف برق توانیر، میزان مصرف برق برای سال آینده را 55 هزار مگاوات اعلام کرد.

علیرضا احمدیزدی که در راس هیاتی به عنوان سرپرست گروه ممیزی به مازندران سفر کرده بود، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ممیزی، انتقال تجربیات موفق و انتقال آن به سایر شرکت‌هاست. وی درباره وضعیت برق کشور گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کل کشور 74هزار مگاوات است. معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با بیان اینکه بخشی از نیروگاه‌های ما با توجه به عمر مفید از رده خارج شدند، افزود: نیاز مصرف شبکه سراسری در تابستان امسال در 30تیر ماه جاری 52 هزار و 697 مگاوات بوده است.

احمدیزدی همکاری مشترکان 33میلیونی صنعت برق را در مدیریت مصرف بهینه برق موثر دانست و ادامه داد: اگر همکاری مشترکان صنعت برق نبود حدود 3هزار مگاوات خاموشی داشتیم. وی بیان کرد: شرکت توزیع برق مازندران در دو سال گذشته به عنوان شرکت موفق مقام نخست مدیریت مصرف برق کشور را کسب کرد و در این زمینه در سطح کشور هم به موفقیت خوبی دست یافته است. وی به شبکه‌های فرسوده برق و اتلاف انرژی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی که گریبانگیر صنعت برق شده است فرصت بازسازی ایجاد نشد، امیدواریم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر اضافه کرد: اگر مشترکان در بهینه‌سازی مصرف همکاری داشته باشند، مشکلات شبکه‌های فرسوده هم مدیریت می‌شود. وی با اشاره به اینکه با توجه به تورمی که در کشور است، افزایش 10درصدی تعرفه برق چشمگیر نیست، ادامه داد: اگر صنعت برق نتوانست بخش عمده‌یی از بدهی‌ها را بپردازد، افزایش تعرفه با میزان تورم همخوانی ندارد. معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر درباره استفاده از انرژی‌های نو در تامین برق مصرفی مشترکان گفت: با توجه به سیاست کلان کشور دولت توجه ویژه‌یی به استفاده از انرژی خورشیدی و بادی دارد و اقدامات قابل توجهی نیز انجام شد. وی قیمت تمام شده نصب هر کیلووات انرژی خورشیدی را بیش از 5 تا 6 میلیون تومان دانست و ادامه داد: این میزان قیمت تمام شده برای تامین برق مصرفی درحال حاضر مقرون به صرفه نیست. احمدیزدی با بیان اینکه برای برق‌رسانی روستاهای دوردست برای اتصال به شبکه سراسری به انرژی‌های نو هم مجهز شدند، تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 20خانوار به شبکه برق سراسری متصل شده‌اند.

وی افزود: در سطح کشور 1.5درصد از نیاز مصرفی برق از طریق انرژی‌های نو مانند خورشیدی و توربین بادی تامین می‌شود. معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با تهیه اطلس انرژی بادی مناطقی مانند منجیل و بینالود و... شناسایی شدند که با توجه به اعتبارات مورد نیاز انرژی بادی نصب می‌شود. احمدیزدی با بیان اینکه برای تامین انرژی پاک نیازمند پرداخت به موقع بهای برق مصرفی از سوی مشترکان هستیم، گفت: وزارت نیرو با پیش‌بینی افزایش بار انرژی، شناخت مشتری، تعمیرات و تجهیز نیروگاه‌های تامین برق برای سال آینده خاموشی را پیش‌بینی نکرده است. وی در بخش پایانی این مصاحبه با اعلام اینکه دو ماه بعد از پیک مصرف، مشترکانی که به دلیل همکاری در فصل تابستان مصرف بهینه داشتند مورد تجلیل قرار می‌گیرند، گفت: شرکت توانیر 28میلیون مشترک خانگی دارد که در زمان پیک مصرف تابستانه با شرکت‌ها همکاری مطلوبی داشتند، قدردانی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر