روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۸۳

رییس‌جمهوری قهرمانی دختران تکواندوکار را تبریک گفت؛ ایرنا رییس‌جمهوری در صفحه شخصی توییتر خود قهرمانی تیم دختران نوجوان تکواندوکار را به ملت ایران، ملی‌پوشان و مربیان آنان تبریک گفت. در این پیام آمده است: ایستادن دختران قهرمان ایران بر سکوی اول جهان برای نخستین ‌بار در مسابقات تکواندو نوجوانان2016 بر ملت ایران، ملی‌پوشان و مربیان تیم مبارک. تیم ملی تکواندو دختران نوجوانان ایران که در این رقابت‌ها با 2مدال طلا (مبینا نژاد و زهرا پوراسماعیل)، 2 برنز (مبینا بابالو و پریسا جوادی) و 55 امتیاز، عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

عیادت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی از آیت‌الله موسوی اردبیلی ؛ ایسکا نیوز در پی بستری شدن آیت‌الله موسوی اردبیلی در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل عارضه قلبی، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صبح روز گذشته با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت کرد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پس از اینکه در بیمارستان مورد استقبال حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌اردبیلی، فرزند آیت‌الله اردبیلی و جمعی از اعضای بیت ایشان و رییس بیمارستان قرار گرفت ضمن گفت‌وگو با اعضای خانواده آیت‌الله اردبیلی و پزشکان معالج از نزدیک در جریان مداوای آیت‌الله اردبیلی قرار گرفت و از درگاه خداوند برای شفای عاجل ایشان دعا و آرزوی بهبودی و سلامت کامل کرد.

متلاشی شدن یک تیم تروریستی در شرق کشور توسط وزارت اطلاعات ؛ ایسنا معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: یک تیم تروریستی شب گذشته(دوشنبه) توسط وزارت اطلاعات در شرق کشور متلاشی شد. حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست خبری دیروز وزیر کشور در جمع خبرنگاران افزود: این تیم تروریستی چهار نفر بودند که یک نفر به هلاکت رسید و سه نفر دستگیر شدند. وی افزود: همچنین مقداری مواد منفجره از این تیم تروریستی به دست آمد.

توسعه روابط بانکی برای تسهیل روابط اقتصادی؛ ایرنا «ولی‌الله محمدی‌نصرآبادی» سفیر ایران در اندونزی روز گذشته در نشستی با حضور نایب‌رییس اتاق بازرگانی و صنایع اندونزی، نایب‌رییس کمیته ایران در اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در جاکارتا با تاکید بر اینکه کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه از امنیت کاملی برای تجارت و سرمایه‌گذاری برخوردار است خواستار توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور برای تسهیل همکاری‌های اقتصادی شد و آمادگی ایران را برای استقبال از «جوکو ویدودو» رییس‌جمهور اندونزی و هیات اقتصادی همراه اعلام کرد.

دعوت از ظریف برای شرکت در نشست گفت‌ و گوی منامه ؛ فارس جان جنکینز، رییس بخش خاورمیانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن اعلام کرد از «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران رسما دعوت شده تا در نشست«گفت‌وگوی منامه»(حوار المنامه) که قرار است ابتدای ماه آینده (دسامبر) در بحرین برگزار شود، شرکت کند تاکنون ایران واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است. در همین راستا روزنامه «الایام» بحرین وابسته به دولت این کشور اعلام کرد یک هیات از انگلیس به ریاست «بوریس جانسون» وزیر خارجه و یک هیات از فرانسه به ریاست «جان ایو لودریان» وزیر دفاع این کشور در گفت‌وگوی منامه شرکت خواهند کرد.

مجلس‎ سنا افغانستان سند کریدور ترانزیتی بندر چابهار را تایید کرد ؛ ایسنا توافق‌نامه سه‌ جانبه بندر چابهار که از آن به عنوان کریدور ترانزیتی بین‌المللی میان افغانستان، ایران و هند یاد می‌شود از سوی مجلس سنای افغانستان تایید شد. این توافق‌نامه چابهار چندی پیش از سوی مجلس نمایندگان نیز با اکثریت آرا تصویب شده بود. مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید: کالای افغانستان از بندر چابهار به طور ساده و در زمان کوتاه به هند صادر می‌شود و

بر‌عکس کالاهای مورد نیاز افغانستان از هندوستان به این کشور و نیز با استفاده از این بندر، کالاهای هند از مجرای افغانستان و ایران به آسیای میانه راه پیدا می‌کند.

طرح‌های مشترک ایران و روسیه برای گردشگری دریایی ؛ فارس مهدی سنایی، سفیر ایران در صفحه تلگرام خود درباره طرح‌های مشترک ایران و روسیه برای توسعه گردشگری دریایی نوشت: اولگ سافونوف، رییس روس توریسم طی دیداری با شرکت‌های گردشگری ایرانی اعلام کرد: ما توان بالقوه زیادی در همکاری‌های گردشگری با ایران مشاهده می‌کنیم و قصد داریم برنامه‌ها و طرح‌های مشترک ازجمله توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر را تحقق بخشیم. وی افزود: آژانس فدرالی توریسم روسیه قصد دارد میزان سفر گردشگران به ایران را افزایش دهد. گفتنی است، رییس روس توریسم یکی از تدابیر اصلی برای رسیدن به این هدف را توسعه برنامه‌های پروازی و افتتاح پرواز چارتر بین ایران و قازان برشمرد.

احتمال ارجاع استفساریه قانون انتخابات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛ ایسنا اصغر سلیمی، دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احتمال ارجاع استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات درخصوص حدود و ثغور نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و منتخبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد. وی گفت: در جلسه کمیسیون موضوع اصرار نماینده طرح‌کننده یعنی آقای مطهری بر استفساریه قانون انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و با حضور نماینده شورای نگهبان این موضوع مطرح شد و صحبت‌های طرفین درخصوص این استفساریه استماع شد. سلیمی افزود: در نهایت با توجه به اینکه شورای نگهبان دو بار این استفساریه را مغایر قانون اساسی دانسته و ایرادات کلی خود را کماکان بر آن وارد دانسته و مجلس نیز بر مشخص بودن حدود نظارت بر انتخابات و منتخبان در قانون اساسی تاکید دارد، مقرر شد در جلسه بعدی درخصوص ارجاع این استفساریه به صحن مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی‌گیری شود.

موافقت مجلس با لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و چک ؛ ایسنا مجلس با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک موافقت کرد. براساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک مشتمل بر یک مقدمه و ۶ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود. در مقدمه این لایحه نیز ذکر شده که با توجه به اهمیت گسترش روابط اقتصادی در توسعه کشورها و نظر به ثمربخش بودن استقرار بستر قانونی برای فعالیت‌های مربوط بین اتباع دولت ایران و چک و برای ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و نیز در جهت ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه و تحکیم مناسبات میان آنها این لایحه برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر