مذاکره دوجانبه شرکت‌های ایرانی با 200 شرکت ایتالیایی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۷۶

نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا در محل نمایشگاه بین‌المللی رم گشایش یافت و تا روز شنبه 26 نوامبر (6 آذر) ادامه خواهد داشت. نمایشگاه اختصاصی ایران با حضور 110 شرکت برگزار می‌شود و قرار است در چارچوب آن مذاکرات دوجانبه‌یی با 200 شرکت ایتالیایی علاقه‌مند به کار با ایران انجام شود. در این نمایشگاه همچنین ابتکارعمل‌های فرهنگی به موازات نمایشگاه اختصاصی ایران در رم برگزار خواهد شد. در حال حاضر، ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است.

به گزارش«تعادل» در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در رم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در نشست خبری با حضور خبرنگاران ایتالیایی در مورد سوال یک خبرنگار در مورد قدمت همکاری با ایتالیا گفت: همکاری شرکت نفت و حمل و نقل ریلی از قدیم و تجارت ما بین دو کشور بیش از یک قرن به صورت رسمی برقرار بوده و در زمینه نفت و گاز همکاری‌های خوبی بین دو کشور انجام می‌شود؛ اخیرا هم یک شرکت ایتالیایی و آلمانی در ایران در زمینه شیرهای کنترلی همکاری کرده که موفق هم بوده و از این نوع همکاری‌ها را پیگیری می‌کنیم و توصیه به سرمایه مشترک در همه صنایعی که ایتالیا در آن پیشرو است را داریم.

کارلو کلاندا، وزیر صنعت ایتالیا نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد دلیل توسعه روابط با ایران اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 100میلیون دلار مبادلات دو جانبه داشته‌ایم و روابط اقتصادی‌مان با ایران در سخت‌ترین شرایط قطع نشده بود و خبر خوب اینکه روابط اقتصادی به نحو احسن از سر گرفته شده و مهم‌ترین چیز این است که روابط بانکی و انتقال وجوه مالی را تسهیل خواهیم کرد و این موضوع را با وزیر اقتصاد ایتالیا در میان گذاشته تا پیگیری لازم را به عمل آورد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد همکاری ایران و ایتالیا در حوزه نفت و گاز و صنایع دیگر نیز گفت: ما به دنبال توسعه بیشتر مناسبات دو جانبه هستیم. امروز در مورد روابط با کشورهای اتحادیه اروپا صحبت کردیم و در مورد پیوستن ایران به wto هم مذاکراتی داشتیم. روابط ما رو به عقب نمی‌رود و هر روز پیشرفت خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر