بنویسید رحمانی فضلی اهل تهدید نیست

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۷۵

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که چرا دولت حساسیتی درباره مساله لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد نشان داد، اما در مسائل دیگر ازجمله آلودگی هوا و مساله اقتصادی ندارد، اظهار داشت: هر موضوع، جایگاه خاص خود و رسیدگی خاص خود را دارد و نمی‌توانیم هر مساله‌یی را به مساله‌یی دیگر احاله دهیم. اصلا و ابدا نگاه دولت به ترجیح یک امر به امر دیگری نیست و هر موضوع در جای خود بررسی می‌شود.

وزیر کشور همچنین درباره ماجرای سخنرانی دو سال گذشته علی مطهری در شیراز که به درگیری انجامید، گفت: مساله حضور آقای مطهری در شیراز، به‌هم زدن سخنرانی نبود، عده‌یی در فرودگاه تجمع کردند که با آنان برخورد شد؛ استاندار فارس نیز به این دلیل تغییر نکرد، ما دلایل زیادی برای جابه‌جایی داشتیم و به خود وی نیز پیشنهاد سفیر شدن شده بود. گفتند فرماندار مشهد به خاطر لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس برکنار شده که اینطور نبوده و فرماندار جدید مشهد 18 آبان توسط من منصوب شده بود. وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دلیل برگزاری این نشست خبری، تهدید به استیضاح شما از سوی نمایندگان مجلس است، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: بنویسید رحمانی فضلی اهل تهدید نیست. هر کس من را تهدید کند، تیزتر می‌‌شوم البته اگر در مسیر حق نباشیم گردنم از مو هم باریک‌تر است.


اختلاف در برداشت از قانون داریم

وزیر کشور در ادامه یادآور شد: ما از لغو سخنرانی آقای مطهری متاسف هستیم و نباید صورت می‌گرفت. ما اختلاف در برداشت از قانون داریم. دادستان با توجه به اختیارات قانونی تشخیص داده است که هم رییس‌جمهوری، هم من، هم رییس مجلس و حتی به نقل از رییس مجلس، رییس قوه قضاییه هم مخالف و متعرض بودند، کار درستی نبوده و پیگیری می‌شود. وزیر کشور گفت: از نظر من دادستان نمی‌تواند تفسیر کند که شخصا با تجمعات و سخنرانی‌ها مقابله کند چون مسوول امنیت استان با استاندار است. وزیر کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا امنیت سخنرانی آقای مطهری تامین شده بود، گفت: بله، امنیت تامین شده بود. وقتی مجوز داده می‌شود یعنی ما امنیت را قبول کردیم. ولی به هر صورت هم معاون استاندار و هم فرماندار مکاتبه کرده و استاندار خراسان رضوی هم تلفنی با افراد مختلف صحبت کرد و گفته است که ما مشکل امنیتی نداریم.


آخرین وضعیت «پدیده شاندیز»

به گزارش ایرنا، رحمانی فضلی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پدیده شاندیز، افزود: در این پروژه در ساخت و سازها و تملک اصول و قانون رعایت نشده و در رعایت قوانین دستگاه‌های مختلف تخلف زیادی داشته است. در دولت تدبیر و امید شکایت از این شرکت زیاد شد و نظر قوه قضاییه بر قلع و قمع شدن کل این ساختمان‌ها بود. قلع و قمع شدن این ساختمان‌ها که بیش از 120 هزار سهامدار داشت اشکالات زیادی وجود دارد و دولت راضی نبود این اتفاق بیفتد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: به صورت کاذب مدیرعامل سابق قیمت سهام را تا 12 هزار تومان افزایش داده بود، از کل مجموعه چهار هزار و 11 میلیارد تومان در 400حساب پول جمع کردند. 54 درصد این پول یعنی دو هزار و 172 میلیارد تومان طریق فروش سهام به عموم مردم و پیمانکاران بوده است. یک هزار و 342 میلیارد تومان منابع خالص از دریافت تسهیلات از بانک‌ها و موسسات مالی بوده است. هشت درصد از محل پیش‌فروش واحدهای تجاری و پنج درصد منابع استفاده شده از بستانکاران بوده است. از این رقم هزار و 874 میلیارد تومان در مشهد و 442 میلیارد تومان در افسانه پدیده کیش هزینه کردند. وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سه هزار و 605 میلیارد تومان کل هزینه‌های صورت گرفته توسط این شرکت بوده است. وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر کل سهام مجموعه یک میلیارد و 800 میلیون سهم است که از رقم 528 میلیون سهم در اختیار مردم قرار دارد و بقیه در اختیار خودشان است.

رحمانی فضلی در ادامه به تشکیل کمیته ویژه‌یی اشاره کرد و گفت: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد، همچنین با سهامداران آن صحبت کردیم و در نهایت هیات‌مدیره سابق تعهد بازپرداخت قیمت سهام را با 12 هزار تومان برای هر سهام با سود 30 درصد تضمین و این دردسر جدیدی را ایجاد کرد. در ادامه کار با توجه به مشکلاتی که پیش می‌آمد مجموعه دستگاه‌ها به علاوه قوه قضاییه پیشنهادهای 16گانه‌یی را به شورای عالی امنیت ملی بردند که در آنجا این بحث به شورای امنیت کشور واگذار شد که این پیشنهادها در شورای امنیت کشور مصوب شد و ما براساس این 16 پیشنهاد کارگروهی به ریاست استاندار تشکیل دادیم تا مسائل را پیش ببرد. وی ادامه داد: با این روش توانستیم تاحدی آرامش در مردم ایجاد کنیم. با توجه به اینکه سهامداران احساس می‌کردند در حق‌شان ظلم می‌شود، قوه قضاییه براساس تعهدی که گرفت 2.75 درصد سهام سهامداران را افزایش داد تا آنان ضرر نکنند. مردم در حال حاضر سه برابر سهمی که دارند دست‌شان سهام است اما می‌خواهند این نقد شود که با بورس صحبت کردیم تا آن را به بورس ببریم، ولی با توجه به مشکلاتی که دارد بورس قبول نمی‌کند. وی ادامه داد: بورس قبول کرده اتاق تبادل در مشهد ایجاد کنیم که سهام پدیده در داخل مشهد قابل معامله باشد.


بررسی واگذاری املاک نجومی

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت بررسی واگذاری املاک در شهرداری تهران و با توجه به اینکه سپرده شدن این بررسی‌ها به کسانی که سال‌ها در شهرداری تهران مشغول خدمت بوده‌اند آیا خللی در روند آن ایجاد نمی‌کند، گفت: ما به کسی این موضوع را سپرده‌ایم که معاون عمرانی وزارت کشور است و وی هم در شهرداری تهران مشغول نبوده است. بنده به هوشنگ خندان‌دل، معاون عمرانی وزارت کشور دستور داده‌ام که این موضوع را شخصا پیگیری کند و وی اصلا در شهرداری تهران کار نمی‌کرده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: حتی اگر هم در شهرداری کار کند، ما باید به افراد اعتماد کنیم. اگر این طوری باشد من رحمانی فضلی که به‌عنوان وزیر کشور اینجا نشسته‌ام قبلا در دیوان محاسبات و صدا و سیما بوده‌ام، حال هر اتفاقی که بیفتد، باید بگوییم نسبت به آن دستگاه‌ها که در آن کار می‌کرده حساسیت دارد و حق را از بین می‌برد. وی تاکید کرد: این چه نگاهی است که به هم داریم، ما باید به هم اعتماد کنیم؛ وی هیچ‌گونه ارتباطی با شهرداری نداشته و پرونده شخصا در اختیار خودش بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر