اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۶۸

پایتخت، آبان 95 را

با آلودگی هوا سپری کرد

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: پایتخت در آبان‌ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، حتی یک روز هم هوای پاک را تجربه نکرده است.

به گزارش فارس، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت در آبان‌ماه امسال نسبت به سال گذشته روزهای ناسالم بیشتری را تجربه کرده است. بر اساس این گزارش در آبان ماه امسال، روزی که هوای آن پاک باشد وجود نداشته و در مقابل تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس 13 روز بوده است. تعداد روزهای ناسالم 3 روز گزارش شده و تعداد روزهای خطرناک و بسیار ناسالم ثبت نشده است. همچنین 14 روز هم هوای سالم در این ماه گزارش شده است. دیروز نیز 2 آذرماه کیفیت هوای تهران سالم گزارش شده و غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نیز 52 است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا برای فردا 3 آذرماه نیز نشانگر افزایش نسبی غلظت آلاینده‌هاست.


صرفه‌جویی ٥٢٠ میلیارد تومانی سوخت توسط مترو

معاون پشتیبانی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تشریح آمارهای سال گذشته، اعلام کرد: استفاده شهروندان از مترو تهران در سال ۹۴ سبب ۵۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده است.

به گزارش مهر، محمد منتظری با اعلام اینکه جابه‌جایی هر مسافر با مترو بیش از نیم لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: توسعه خطوط مترو تهران یکی راهکار اصلی برای کنترل آلودگی هوای تهران و حل معضل ترافیک شهری محسوب می‌شود؛ چراکه مترو تنها مدل حمل و نقلی است که توسعه آن سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری جامعه می‌شود. وی با تاکید بر اینکه توسعه و تکمیل خطوط مترو به کنترل آلودگی هوای تهران کمک می‌کند، گفت: باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی، پاک و انسان محور حرکت کنیم تا از یک سو معضل آلودگی هوای پایتخت را کنترل کنیم و از سوی دیگر با تردد خودروهای شخصی، شاهد گره‌های ترافیکی در شهر نباشیم.

منتظری افزود: اگر هزینه صرفه‌جویی در وقت مردم را معادل ساعتی هزار تومان محاسبه کنیم، خواهیم دید سفر با مترو سبب شده است که در طول یک سال ۷۹۷ میلیارد تومان در هزینه‌های اتلاف وقت مردم صرفه‌جویی شود؛ به‌طوری‌که این صرفه‌جویی درباره سایر هزینه‌های جاری جامعه نیز صدق می‌کند.


تخلف جابه‌جایی«دربستی» مسافر با تاکسی‌های خطی

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: براساس قوانین و ضوابط، تاکسی‌های خطی در صورت برخورد گزینشی و جابه‌جایی مسافر به صورت دربستی، مرتکب تخلف شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مهدی ابراهیمی در صورت دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان در این خصوص، با راننده متخلف برخورد می‌شود. وی تصریح کرد: اما در این میان، ماهیت اصلی تاکسی‌ها با کاربری گردشی و تلفنی که مقصد در این نوع تاکسی‌ها از سوی شهروندان تعیین می‌شود، جابه‌جایی مسافر به صورت دربستی است. ابراهیمی اظهار کرد: رانندگان تاکسی‌های گردشی می‌توانند با حرکت در سطح شهر به حمل مسافر به صورت دربستی اقدام کنند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: اگر در روزهای برفی و بارانی در مسیری 4مسافر ایستاده باشند که مسیر 3نفر از آنان مستقیم و یک نفر خواهان تاکسی دربستی باشد، در صورتی که راننده تاکسی دست به گزینش و جابه‌جایی یک مسافر دربستی کند، این مساله قابل رسیدگی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر