تازه خبر

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۶۳

رونق کشاورزی ری با احداث 2 تصفیه‌خانه

ایسنا فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی به ویژه تامین آب در سطح این شهرستان، تاکید کرد: با احداث دو تصفیه خانه در مسیر رودخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد کشاورزی ری رونق خواهد گرفت. هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: شهر ری یکی از پتانسیل‌های قوی در زمینه کشاورزی از قدیم و دیرباز بوده است و زمانی که نام ری می‌آید بسیاری از هموطنان به‌طور ناخودآگاه نام گندم ری به ذهن‌شان خطور می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که ری از گذشته پایگاه اقتصادی و کشاورزی در ایران بوده است اما در حال حاضر متاسفانه با گسترش پایتخت و شهرنشینی حوزه کشاورزی شهرری آسیب دیده است و حتی امروزه در تامین آب کشاورزان با مشکلاتی مواجه هستیم. وی افزود: اقدامات لازم از سوی دولت یازدهم برای رفع این مشکل انجام شده است و طی سه سال گذشته و با دستور ریاست محترم جمهوری مساله توزیع آب عادلانه در حوزه شهرری و احداث دو تصفیه‌خانه مورد بررسی قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید تمام آب‌ها در گذشته روانه پاکدشت و ورامین می‌شد اما طی یک و سال نیم سهم شهرری تعیین شده است.


سد وزارت بهداشت بر سر راه رادیولوژیست‌ها

تعادل یک متخصص رادیولوژی با بیان اینکه وزارت بهداشت به بهانه دریافت مجوز، موانعی را برای ورود تجهیزات پزشکی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: مسوولان نه تنها هیچ‌گونه کمک مالی برای واردات تجهیزات پزشکی نمی‌کنند بلکه به بهانه صدور مجوز هزینه اضافی نیز دریافت می‌کنند. به گزارش روابط عمومی انجمن رادیولوژی، علی‌اکبر عامری با توجه به مهم‌ترین مشکلات رادیولوژیست‌ها، گفت: رادیولوژی یک حرفه وابسته تکنولوژی و تجهیزات است به همین دلیل نیاز است راه‌های واردات این دستگاه‌ها تسهیل پیدا کند اما متاسفانه وزارت بهداشت به بهانه صدور مجوز موانعی را برای واردات تکنولوژی ایجاد می‌کند و پزشکان را درگیر مسائل اداری می‌کند. این متخصص رادیولوژی تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر را از دیگر مشکلات رادیولوژیست‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه بیمه‌ها بدهی خود را به‌موقع به مراکز درمانی پرداخت نمی‌کنند که این امر مشکلات مالی فراوانی را برای حوزه درمان کشور ایجاد می‌کند. وی در ادامه با بیان اینکه رادیولوژیست‌های ایرانی در حیطه فعالیت خود بسیار متبحر هستند، یادآور شد: اما متاسفانه برخی از پزشکان از جمله متخصصان زنان با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت سونوگرافی و خود ارجاعی بیماران، در حوزه فعالیت رادیولوژیست‌ها ورود پیدا کرده‌اند که این امر مشکلات بسیاری را برای رادیولوژی‌ها ایجاد کرده است.


6000 پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرها

تعادل وزیر بهداشت در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقای سلامت در شانگهای چین با اشاره به کاهش ۵۰درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته، گفت: 6000 پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه شهرها احداث شده است. سیدحسن هاشمی در پانل نهمین کنفرانس جهانی ارتقای سلامت در شانگهای چین درخصوص اقدامات ایران در اصلاح فرهنگ و مصرف غذایی ضمن اشاره به ارتقای همکاری‌های بین بخشی برای اصلاح فرهنگ مصرف مواد غذایی در چارچوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران، گفت: در این راستا با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است که به امضا و اجرا رسید. وی از کاهش ۵۰درصدی واردات روغن پالم در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای اصلاح فرهنگ مصرف غذا توانستیم میزان شکر و نمک در محصولات غذایی را کاهش دهیم. بنابر اعلام وبدا، هاشمی با بیان اینکه باید میزان اسید چرب آزاد را تا پنج سال آینده به صفر برسانیم، گفت: در خصوص اقدامات در حوزه بهداشتی ۶۰۰۰ پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه شهر احداث شد و هر سه پایگاه بهداشتی یک مرکز جامع سلامت را تشکیل می‌دهد. همچنین به ازای هر ۲۰۰۰ ایرانی یک مراقب سلامت و یک کارشناس تغذیه نیز در پایگاه‌های بهداشتی حضور دارند.


برنامه‌های روز ملی پرنده نگری

تعادل مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، به مناسب روز ملی پرنده نگری، به تشریح برنامه‌های متنوع این رویداد پرداخت. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدعلی فیاضی با بیان این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی و اقدامات ستاد برگزاری روز ملی پرنده نگری تصمیم بر آن شده است تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه 4 و 5 آذر ماه جاری، با برگزاری برنامه‌های متنوع برای مخاطبان تخصصی و عموم مردم، ظرفیت‌های پرنده نگری مطرح و اطلاع‌رسانی شود. فیاضی با بیان اینکه بخش نخست در نظر گرفته شده در قالب همایش تخصصی، ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 4 آذر ماه در محل سالن آمفی تاتر کاخ موزه ملت مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این نشست که تا ساعت 12 تداوم خواهد داشت با بهره‌مندی از سخنرانی و نظرات مسوولان و متخصصان این حوزه امکان بهره‌مندی از فرصت‌های بکر موجود در زمینه پرنده‌نگری کشور فراهم خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در راستای برگزاری برنامه مذکور، برنامه پرنده نگری نونهالان نیز در خانه طبیعت گردی مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود. دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در ادامه از بخش دوم برنامه‌های روز ملی پرنده نگری در روز جمعه، 5 آذرماه خبر داد و افزود: تلاش شده است تا در این روز موضوع پرنده نگری به بطن جامعه وارد شود؛ لذا با همکاری ستاد توسعه پایدار و محیط‌زیست شهرداری تهران و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با استقرار دو تیم حرفه‌یی از ساعت 8 صبح لغایت 13 در پارک‌های «شهر» و «چیتگر» هموطنان گرامی می‌توانند تجربه‌یی متفاوت در این زمینه داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر