آزادسازی موصل با درگیری‌های شدید در محله‌های شرقی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۴۵

گروه جهان

فرماندهی عملیات مشترک عراق از آزادسازی چند منطقه دیگر در اطراف موصل و در عین حال از ادامه درگیری‌های شدید در محله‌های شرقی خبر داد.

ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز نوشت: فرماندهی عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم به عملیات پاکسازی محله‌های البکر، الذهبیه، الخضراء، القادسیه الاول، التحریر و الولاء در داخل موصل ادامه می‌دهند و برخی ساختمان‌های منطقه الخضرا را هم آزاد کرده‌اند. ارتش عراق روستاهای السلام، اورطه خراب و العباسیه در شمال محله قاهره در ساحل چپ موصل را هم از نیروهای داعش پاکسازی کرده است.

برخی منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای امریکایی و عراقی عملیات هلی برنی را در شهر تلعفر در غرب موصل انجام داده‌اند. این عملیات نشان‌دهنده استفاده نیروهای عراقی و ائتلاف از برنامه‌های جدید علیه داعش است. پیشروی نیروهای مشترک عراقی به سمت مرکز شهر موصل با حمایت هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و در میانه مقاومت شدید داعش‌ها ادامه دارد. نیروهای عراقی به دلیل بمب‌های کار گذاشته شده داعش و حضور غیرنظامیان در موصل، با احتیاط به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند. در حومه جنوبی موصل هم نیروهای پلیس فدرال عراق اطراف شهر حمام العلیل را از مواد منفجره پاکسازی کردند و پس از بازپس‌گیری بیش از 80 روستا، مسیرها را برای بازگشت غیرنظامیان باز کرده‌اند. اکنون تنها دو منطقه باقی مانده است تا این نیروها بتوانند به فرودگاه استراتژیک موصل و از آنجا به ساختمان‌های دولتی به عنوان نخستین سد دفاعی شهر موصل از محور جنوبی برسند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره عملیات حشد شعبی نیز اعلام کرد: «حشد شعبی فرودگاه تلعفر را به‌طور کامل پاکسازی و مسیرهای منتهی به این فرودگاه را قطع کرده است.»خبرگزاری ایرنا هم نوشت که نیروی هوایی عراق بزرگ‌ترین انبار سلاح تروریست‌های داعش را در شهر تلعفر منهدم کرد. پایگاه اخبار العراق روز سه‌شنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که طبق اطلاعات اداره کل اطلاعات و امنیت، نیروی هوایی عراق با بمباران مواضع داعش در روستای العبره از نواحی وابسته به تلعفر ضربه سنگینی به تروریست‌ها زده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر