روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۲۴

رییس‌جمهوری اسلوونی وارد تهران شد- ایرنا| بروت پاخور، رییس‌جمهوری اسلوونی عصر دیروز برای انجام دیدار رسمی و مذاکرات دوجانبه سیاسی و اقتصادی با مقامات ایران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد تهران شد و مورد استقبال حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو قرار گرفت. قرار است فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در نشستی مشترک راه‌های گسترش همکاری میان تهران- لیوبلیانا را بررسی کنند.

روحانی لایحه اشتغالزایی روستاها را به مجلس فرستاد-مهر| معاون امور مجلس رییس‌جمهور از ارسال لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری و مرزی به مجلس خبر داد. حسینعلی امیری با بیان اینکه این لایحه امروز تقدیم مجلس شد، گفت: توسعه پایدار در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی یکی از سیاست‌های اصولی دولت یازدهم است و تقدیم این لایحه با قید دو فوریت به مجلس نیز در راستای همین سیاست اصولی است.

هیات بررسی علت لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس راهی مشهد می‌شود-ایرنا| معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: طبق دستور وزیر کشور، هیاتی برای بررسی علت لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس در حال تشکیل است که این هیات عصر دیروز (دوشنبه) عازم مشهد ‌شد. مجید خورشیدی افزود: ترکیب این هیات از معاونت سیاسی، معاونت امنیتی و انتظامی و بخشی دیگر معاونت‌های وزارت کشور است. فعالیت این هیات تا زمان بررسی کامل علت لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد ادامه خواهد داشت.

انتصاب مواضع و رفتار سپاه به یک دولت خاص مغرضانه است-ایلنا| سخنگوی سپاه تاکید کرد: این اقدامی مغرضانه است که کسانی تلاش کنند، موضع‌گیری‌ها و رفتار سپاه را منصوب به یک دولت خاص بدانند. سردار رمضان شریف در مورد رویارویی‌های اخیر ناوهای امریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: در این مدت ما یک رویارویی مشخص داشتیم که آن هم مربوط به شناور امریکایی بود که در آب‌های خلیج فارس متوقف شدند، ملوانان آنها هم به پایگاه دریایی انتقال پیدا کردند و بعد هم پذیرفتند که در آب‌های ما بودند و عذرخواهی هم کردند؛ تنها رویارویی مشخص ما با امریکایی‌ها همین بود که ۱۶ ساعت هم به طول انجامید و از ابتدا تا انتها همه‌چیز روشن بود.

بررسی لغو سخنرانی علی مطهری در جلسه فراکسیون امید-ایسنا| بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای مرکزی فراکسیون امید امروز برای بررسی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد تشکیل جلسه می‌دهد تا واکنش‌های احتمالی مجلس به این موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهد. وی با بیان اینکه این جلسه با حضور علی مطهری برگزار خواهد شد، افزود: لغو سخنرانی نایب‌رییس مجلس درواقع تعرض به جایگاه رفیع مجلس و نمایندگی است. وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی مجلس را در راس امور می‌دانستند و مقام معظم رهبری هم بر این جایگاه ویژه تاکید دارند، چنین تحرکاتی در تقابل با این موضوع است و نوعی قانون‌شکنی است که به بهانه‌های سلیقه‌یی انجام می‌شود.

نخستین حضور رییس جدید سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس-خانه ملت|احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ریاست جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز جهت معارفه، بحث و تبادل نظر پیرامون اهداف و برنامه‌های آتی سازمان در کمیسیون فرهنگی حضور خواهد یافت، گفت: بیان برنامه‌ها و چشم‌اندازهای خانم احمدی‌پور با توجه به اینکه به تازگی به ریاست این مجموعه منتصب شده‌اند برای کمیسیون مرتبط با سازمان میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ضرروی است. نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیدگاه‌های اعضای کمیسیون فرهنگی درخصوص موضوعات مرتبط با دستگاه تحت ریاست خانم احمدی‌پور برای همکاری و تعامل مناسب‌تر نیز بیان خواهد شد.

ورود سفیر مراکش پس از 8 سال به تهران - ایرنا| اسماعیل شرقی، کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار زمینه‌های مختلف همکاری، چالش‌های مشترک به‌ویژه در حوزه‌های امنیتی، تروریسم، افراطی‌گری، دزدی دریایی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ماموریت‌های حفظ صلح و تبادل تجربیات در این زمینه‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت. گفتنی است بعد از 8 سال حامی حسن، سفیر جدید مراکش در تهران روز گذشته با وزیر خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

تحلیل خاورمیانه به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن ترامپ دشوار است- ایسنا| حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در سومین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط پیچیده خاورمیانه و انتخاب ترامپ اظهار کرد: تحلیل‌ها درباره اوضاع خاورمیانه با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ مشخص نیست و این مساله وضعیت بازیگران منطقه را دشوار می‌کند، بنابراین باید به مرور زمان ابعاد روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید امریکا را بررسی کرد.

احتمال سفر رییس‌جمهوری لبنان به ایران و عربستان- آنا| به گزارش روزنامه رای الیوم قرار است هیاتی بلندپایه از مقامات سعودی راهی بیروت شود تا به رایزنی درباره موضوع اهدای کمک سالانه به ارتش لبنان پرداخته همچنین دعوتنامه پادشاه عربستان برای سفر رییس‌جمهوری جدید این کشور به ریاض را تحویل دهد. این در حالی است که احتمال داده می‌شود عون پس از سفر به ریاض به تهران بیاید. گفتنی است، در راس این هیات خالد فیصل، امیر مکه و مشاور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی‌ها قرار دارد. ثامر سبهان، وزیر امور خلیج‌ (فارس) عربستان نیز در این سفر فیصل را همراهی می‌کند. طبق گزارش رای‌الیوم، این سفر از آن رو دارای اهمیت است که میشل عون تلاش می‌کند نقش مهمی در بهبود روابط میان ایران و عربستان، همچنین کاهش تنش میان شیعه و اهل ‌سنت در منطقه ایفا کند. در همین راستا انتظار می‌رود عون پس از سفر به عربستان سعودی، راهی ایران شود تا به عنوان یک مسیحی، نقش موثری در تقریب مذاهب و کاهش اختلافات بازی کند.

اوباما به دنبال تقویت توافق هسته‌ای ایران است- تسنیم| روزنامه وال‌استریت ژورنال امریکا گزارش داد، مقام‌های امریکایی در حالی تاکید می‌کنند که دولت باراک اوباما در ماه‌های آخر ریاستش قصد دارد توافق هسته‌یی با ایران را مستحکم کند که نخستین انتصابات دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب امریکا نشان می‌دهد که مسیر توافق هسته‌یی ایران با چالش‌ها و موانع زیادی روبه‌رو خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: دولت اوباما احتمالا قصد دارد مجوزهای بیشتری را برای ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران صادر کند و همین طور تحریم‌های بیشتری علیه تهران را لغو کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر