فصل جدیدی در توسعه روابط بین‌الملل اقتصادی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۱۶

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش با استقبال شرکت‌های خارجی مسیر تازه‌یی در عرصه ارتباطات بین‌المللی پیش روی فعالان این بخش گشود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی کشور درحالی در جزیره کیش برگزار شد که حضور 25 شرکت خارجی علاوه بر رونق این نمایشگاه خبر از اتفاقات خوب در حوزه صنایع هوایی و فراتر از آن ارتباطات بین‌المللی برای کشورمان داشت. آنچه بیشتر از پیش نمایشگاه امسال را متفاوت کرد رشد 127درصدی شرکت‌های خارجی و حضور برترین تیم‌های نمایش آکروبات هوایی در جزیره کیش بود.

این نمایشگاه با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر سرتیپ خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، عابد‌زاده رییس سازمان هواپیمایی کشور و سایر مقامات داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش آغاز شد.


گسترش تعاملات بین‌المللی

با جذب شرکت‌های خارجی

مونسان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، گفت: حضور 25 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، مالزی، انگلیس، چک، امریکا، ترکیه، لیتونی، فرانسه و روسیه در هشتمین نمایشگاه هوایی کیش نقطه عطف نمایشگاه امسال بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزایش استقبال شرکت‌کنندگان خارجی را در هر دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل و صنایع هوایی کشورمان عنوان کرد که می‌تواند گسترش تعاملات بین‌المللی را برای کشور به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری نمایشگاه هوایی را گام بزرگی در توسعه صنایع و حمل و نقل هوایی کشور برشمرد و گفت: حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه باعث شده نمایشگاه هوایی کیش محل مناسبی برای تبادل اطلاعات و فناوری، عرضه دستاوردها و برقراری تعاملات اقتصادی باشد.


تاکید سفیر روسیه

بر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در حاشیه برگزاری نمایش هوایی جنگنده‌های ایران و روسیه، ایران را از متحدان مهم روسیه خواند و گفت: همواره در سطح جهانی برخورد روسیه و ایران بسیار با یکدیگر نزدیک بوده و تطابق دارد لذا امیدواریم این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا کند. سفیر روسیه در ایران، پیشرفت‌های عرصه تجاری را بسیار مثبت خواند و اظهار کرد: روابط تجاری بین ایران و روسیه بسیار خوب است اما امیدواریم این عرصه پیشرفت بیشتری نشان دهد.

جاگاریان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال میلادی میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2میلیارد دلار برسد.


استقبال دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان

سورنا ستاری معاون فناوری رییس‌جمهور گفت: ارتباطات ما با کمیسیون فناوری روسیه سبب انتقال فناوری‌های نوین و ارزشمندی به حوزه فعالیت‌های هوا و فضا در کشور شده و توسعه صنایع هوایی را سرعت می‌بخشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه افزایش مشارکت بخش خصوصی در بخش هوا و فضا از مهم‌ترین اهداف ماست، گفت: علاوه بر فعالان بخش خصوصی از کشورهایی که تمایل دارند برای اجرای طرح‌های فناورانه در زمینه هوا و فضا با ایران همکاری مشترک داشته باشند استقبال می‌کنیم.

وی بر لزوم به‌کارگیری فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری تولید پهپاد‌ها برای ارتقای سطح زندگی مردم تاکید کرد و گفت: از این فناوری می‌توان در بخش فعالیت‌های تشخیصی، شناسایی، هواشناسی، پایش محیط‌زیست و منابع طبیعی استفاده کرد.

حضور جنگنده‌های روسیه

ابعاد جدیدی به نمایشگاه کیش داد

حسین دهقان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه از مونسان به عنوان مدیر خدمتگزار، صدیق و مرد توسعه که با تمام توان برای بهره‌گیری ملی از ظرفیت‌های کیش تلاش می‌کند، تقدیر کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بستری برای شکل‌گیری نوع جدیدی از همکاری‌ها در این نمایشگاه فراهم می‌شود که به ارتقای صنعت و بازار و رشد و توسعه مجموعه‌های فعال در این حوزه کمک می‌کند.

دهقان، کشورمان را برای داشتن همکاری‌های مشترک و تعامل با سایر کشورها آماده دانست و افزود: کشور ما یک بازار مصرف نیست و زیرساخت‌های لازم را گسترش داده است. همچنین نیروهای متخصص گسترده‌یی را امروز در اختیار دارد. ایران اسلامی امروز به لحاظ سیاستی و اهداف ترسیم شده، از ظرفیت‌های بسیار بالا در جهت رسیدن به قله‌های موفقیت برخوردار است و این فرصتی است که دیگران باید بشناسند و در تعامل با ما رشد خود را تضمین کنند.

وی درخصوص صنایع دفاعی کشور گفت: ما در کشور با 3400 شرکت همکاری می‌کنیم که بیش از 300واحد آنها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی کشور هر دو سال یک‌بار به میزبانی کیش برگزار می‌شود و بی‌شک هشتمین دوره از این نمایشگاه آغازگر مسیری جدید در صنعت هوایی کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر