امضای تفاهمنامه برای ایجاد تحرک در صنایع کوچک و متوسط

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۰۹

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت بورس کالای ایران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تفاهمنامه سه جانبه با هدف حذف واسطه‌ها و ایجاد تحرک جدید در صنایع کوچک و متوسط امضا کردند.

از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این تفاهمنامه با هدف تسهیل پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور، استفاده از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک صنایع کوچک و متوسط کشور و بهره‌گیری از پتانسیل انبارهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران بین علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران و همچنین محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک امضا شد. معرفی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنایع کوچک و متوسط و محصولات تولیدی و مواد اولیه موردنیاز آنها به بورس کالا، استفاده از ابزارهای تامین مالی و پتانسیل انبارهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و صدور انواع ضمانتنامه موردنیاز بورس کالا جهت تضمین تعهدات صنایع کوچک در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و شرکت بورس کالای ایران ازجمله مفاد این تفاهمنامه است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار امیدواری‌ کرد با انعقاد این تفاهمنامه سطح تعاملات سه مجموعه افزایش یابد و تحرکی جدید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایجاد شود. علی یزدانی با اشاره به آشنایی نداشتن بنگاه‌های کوچک و متوسط با سازوکارهای بازار سرمایه و تامین منابع مالی از طریق این بازار، گفت: یکی از اهدافی که در این تفاهمنامه مورد تاکید قرار گرفته، تمرکز بیشتر بر آشنایی بنگاه‌های کوچک و متوسط با بازار سرمایه و شفاف‌سازی در این راستاست.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح آگاهی بنگاه‌های کوچک و متوسط درخصوص تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه به‌ویژه بورس کالا به خروج این واحدها از وضعیت فعلی کمک خواهد کرد، افزود: حضور این بنگاه‌ها در بازار بورس به فروش محصولات صنایع کوچک و متوسط بدون واسطه کمک خواهد کرد؛ از طرفی دیگر، تامین مواد اولیه از طریق بورس منجر به حذف واسطه‌ها و دلال‌ها شده و در کاهش قیمت تمام شده تولید ایفای نقش خواهد کرد. حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران نیز در این مراسم گفت: در این سال‌ها، فضایی فراهم شد تا بنگاه‌های بزرگ بتوانند نقش‌آفرینی و کالاهای خود را در سیستم عرضه و تقاضا در بازار بورس عرضه کنند. وی با بیان اینکه سیستم قیمت‌گذاری دولتی نشان داده که کارایی ندارد، افزود: با اصلاح سیستم قیمت‌گذاری عرضه و تقاضا، شرایطی فراهم شد تا واحدهای صنعتی بزرگ بتوانند به شکل موثری مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را فراهم کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر