بحران ایتالیا برای اروپا

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۸۸


نیویورک تایمز:

مساله بحران مالی در ایتالیا به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. نیویورک تایمز نوشته که این بحران می‌تواند به بحران تازه‌یی برای اروپا تبدیل شود. این گزارش در حالی است که پیش از این نیز نسبت به این مساله هشدار داده شده بود. بر این اساس، ایتالیا در شرایط کنونی با مشکل جدی در صنعت بانکی خود مواجه است به گونه‌یی که بانک‌های این کشور در محاصره وام‌های پرداخت نشده قرار گرفته‌اند. علاوه بر ایتالیا، چند کشور دیگر ازجمله بریتانیا و آلمان، پس از بحران ۲۰۰۸ میلادی از منابع مالی زیادی برای نجات بانک‌ها استفاده کردند. ایتالیا که با مشکلات حاد کمتری روبه‌رو شده بود، این کار را نکرد. وام‌های بد در عین حال انباشته شده است. کاهش آنها یا فروش بدهی‌ها نیازمند سرمایه زیادی است. قوانین اروپا که در سه سال اخیر سخت‌تر از گذشته شده است، می‌گوید که سرمایه بیشتر باید از بخش خصوصی تامین شود. در این میان گرچه برخی بانک‌ها می‌توانند به بازارها رجوع کنند ولی سایر بانک‌ها بسیار ضعیف هستند. در همین راستا یک صندوق که اخیرا توسط صنعت مالی ایتالیا برای کمک سرمایه‌یی به بانک‌های ضعیف تشکیل شده، بخش زیادی از این پول را هزینه کرده است.

فایننشیال تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به نامزد شدن دوباره مرکل برای دور بعدی صدراعظمی اختصاص داده است. بر این اساس آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در روزهای گذشته تایید کرده است که در انتخابات پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی برای چهارمین بار نامزد پست صدراعظمی آلمان خواهد شد. او به خبرنگاران گفت که آماده است دوباره برای این پست نامزد شود. صدراعظم آلمان در سخنانی گفت: «وقتی پای سیاست به میان می‌آید، مساله همواره متعادل کردن منافع، سازش، پیشرفت و اقداماتی است برای جلو رفتن به‌طور گام به گام. من همیشه تلاش کرده‌ام که این فاکتورها را براساس ارزش‌های‌مان که همانا دموکراسی، آزادی، احترام به قانون، شأن و منزلت همه انسان‌ها مستقل از پیش‌زمینه‌هایی مانند رنگ پوست، مذهب، جنسیت، گرایش جنسی یا موقعیت سیاسی است، انجام دهم.» آنگلا مرکل که اکنون

۶۲‌سال دارد برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا انتخاب شد. براساس نظرسنجی‌ها حدود ۶۰ درصد رای‌دهندگان آلمانی می‌خواهند که مرکل دوباره نامزد شود. مرکل در دوره صدراعظمی‌اش بحران‌های متعددی را ازجمله بحران بدهی منطقه یورو در سال ۲۰۰۸ پشت سر گذاشته و اکنون با انتقاداتی درباره پذیرش نزدیک به یک میلیون پناهجو مواجه است.

مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی به زیدان اختصاص دارد. این روزنامه نوشته که رئال مادرید با هدایت سرمربی فرانسوی‌اش در ۳۲ بازی ۸۳ امتیاز کسب کرده است. زیدان تا اینجای فصل، دو امتیاز بیشتر از منچسترسیتی پپ گواردیولا (در لیگ برتر انگلیس) و پنج امتیاز بیشتر از بارسلونا لوییس انریکه کسب کرده است. پیروزی سه بر یک رئال سوسیداد برابر اسپورتینگ خیخون در هفته دوازدهم لالیگا از عناوین دیگر این روزنامه است. این روزنامه به صحبت‌های کوکه اشاره کرد. هافبک اتلتیکومادرید پس از دو شکست پیاپی تیمش در لالیگا گفت: باید خیلی بهتر شویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر