پاییزی‌های تئاتر پایتخت

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۸۶

سالن‌های تئاتری پایتخت این روزها میزبان اجرای نمایش‌های مختلفی هستند و در کنار آثار تازه‌یی مثل «آشپزخانه» معجونی، «ماتریوشکا» پارسا پیروزفر هم دوباره به صحنه می‌رود. به گزارش ایسنا، مجموعه‌ تئاترشهر که پیش از تعطیلات اربعین نمایشنامه‌خوانی «هفت مجلس در عزا و معجزه» را در سالن اصلی با استقبال زیاد علاقه‌مندان روی صحنه داشت، در هفته جدید، اجرایی را در سالن اصلی نخواهد داشت و فعلا جز نمایش «طپانچه خانم» که از مهرماه در سالن چهارسو اجرا می‌شود، در سالن‌ «سایه» و پلاتو اجرای سه نمایش به صحنه می‌روند.

«سربسته از تهران» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مجتبی کریمی برنده سه تندیس از هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است که این روزها از ساعت17:30، تا 23 آذر در سالن سایه اجرا می‌شود. همچنین نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» نمایش دیگری است که در نوبت بعدی تالار سایه یعنی ساعت 20 اجرا می‌شود.

در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر هم نمایش «توهم» به نویسندگی و کارگردانی مشترک خسرو بامداد و فریبا شاهسون است که اجرای آن با بازی شاهسون تا ششم آذرماه تمدید شده است. در سالن استاد ناظرزاده کرمانی ایرانشهر نمایش «هاروی» از ساعت 20 روی صحنه است. این نمایش کمدی که متن آن برنده جایزه پولیتزر قرن نوزده برادوی بوده، تا 28 آذرماه اجرا می‌شود. در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر هم نمایش «خانه ابری» از ساعت 30:‌20 شروع می‌شود و تا 26 آذرماه هم ادامه دارد.

کمدی «راهبان معبد وانگ» دیگر نمایش سالن استاد سمندریان است که در نوبت اول و از ساعت 30:‌18 به صحنه می‌رود و تا 23 آذر اجرا می‌شود. در تماشاخانه پالیز هم این روزها حسن معجونی جدیدترین نمایش خود را روی صحنه دارد. «آشپزخانه» به‌عنوان اثر جدید معجونی با حضور حدود 30 بازیگر جوان اجرا می‌شود که داستانی رئال درباره عشق و خشونت و رویا دارد. «آشپزخانه» که از ساعت 19 به صحنه می‌رود تا 18 آذر اجرا می‌شود. دیگر نمایش این مجموعه «دوازده» است که با بازی فرزند مرحوم خسرو شکیبایی به صحنه می‌رود.

نمایش دیگری که در پالیز اجرا می‌شود، هم اثری به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و بازیگری پارسا پیروزفر است. «ماتریوشکا» که مدتی قبل در ایرانشهر به صحنه رفت، از یکم آذر و از ساعت 17 بار دیگر اجرا می‌شود و تا 19 دی روی صحنه خواهد بود. این نمایش براساس تعدادی از داستان کوتاه‌های چخوف است که پیروزفر به تنهایی در چند نقش مختلف بازی می‌کند. در سالن اصلی تالار مولوی نمایش «فاستوس 2016» از ساعت 18 روی صحنه می‌رود و تا 23 آذر اجرا می‌شود. در همین سالن از ساعت 20:30 هم نمایش دیگری با نام «سه خواهر» براساس متن نمایشنامه چخوف اجرا می‌شود که مرتضی اسماعیل کاشی علاوه بر نویسنده، طراح و کارگردان آن نیز است. در سالن‌های دیگر هم نمایش‌هایی در حال اجرا هستند، ازجمله تالار وحدت که نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده با استقبال مخاطبان در آذرماه هم روی صحنه خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر