«نقش غلط» حقیقی بر دیوار

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۸۵

بیست‌وپنجمین نمایشگاه انفرادی آثار ابراهیم حقیقی با نام «نقش غلط» پنجم آذرماه ۹۵ روی دیوار می‌رود. به گزارش ایسنا، طبق آنچه در پوستر و کارت این نمایشگاه آمده، این نمایشگاه ششمین مجموعه از آثار خط‌نگاره‌های حقیقی است که روی دیوار می‌رود. نکته جالب این است که در این نمایشگاه مخاطب با ادامه لزوما منطقی و از پیش فرض‌شده آثار قبلی یا کارهایی مشابه و قبل‌تر به‌ نمایش درآمده در نمایشگاه‌های دیگر او، روبه‌رو نخواهد شد.

کارها در ابعاد -استفاده از حروف و نوشتار و فرم- روح جدیدی پیدا کرده‌اند که لزوما شبیه هیچ‌کدام از کارهای ابراهیم حقیقی نیست؛ اما خود امروزی او از میان کارها به‌خوبی نمایان است. ابعاد بزرگ و حرکات جسورانه و بازیگوش و قدرتمند قلم، کارها را کاملا از آثار قبلی‌اش جدا می‌کند.

حقیقی نقش خود را در گرافیک، ادبیات، تئاتر، سینما، عکاسی و فرهنگ معاصر در این سال‌ها از خود باقی گذاشته است. او مشتاق است تا این آثار روی دیوار بروند و سر و سامان بگیرند تا او مجموعه بعدی خود را که در دست اجرا دارد، بتواند با سرعت دلخواه‌تری ادامه دهد و نهایی کند. ابراهیم حقیقی متولد ۱۳ مهر ۱۳۲۸ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه هنرهای زیبای تهران در سال ۱۳۵۵ است و پوسترها، لوگوها، جلد کتاب‌ها، تیتراژ فیلم‌ها، طراحی صحنه و نور بسیاری از تئاترها و فیلم‌ها و سریال‌ها، ساخت تعداد زیادی از فیلم‌های مستند و تیتراژ فیلم‌های سینمایی و تالیفات مختلف، نام و امضای او را با خود یدک می‌کشند. او همچنین از موسسان انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. نمایشگاه «نقش غلط» پنجم آذرماه افتتاح می‌شود و تا ۲۶ آذرماه هر روز از ساعت ۴ تا ۸ شب به استثنای روزهای شنبه در گالری «آ» میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر