ورود کارآگاهان زن به پرونده‌های آگاهی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۸۲


رییس پلیس آگاهی تهران درخصوص استفاده از کارآگاهان زن در بدنه پلیس آگاهی گفت: بسیاری از کارآگاهان زن در پرونده‌هایی که مال باخته یا مقتول، خانم هستند، ورود می‌کنند. به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی درخصوص استفاده از کارآگاهان زن در پرونده‌ها، گفت: اخیرا آزمون کارآگاهان را برگزار کردیم و قسمت عمده‌یی از شرکت‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در منابع انسانی پلیس علاوه بر کارآگاه، کارآگاه‌یار نیز وجود دارد، افزود: نقش اصلی کارآگاه‌یار کمک به کارآگاهان است که عمده آنان را نیز پلیس‌های علمی تشکیل می‌دهند. رییس پلیس آگاهی افزود: پلیس کشف جرایم علمی که تشخیص هویت هستند را اغلب خانم‌هایی تشکیل می‌دهند که تحصیلات عالی دارند و به بررسی صحنه جرم هم آشنایی لازم را دارند.

سردار مقیمی درخصوص جزییات و نحوه کار کارآگاهان زن گفت: در پرونده‌هایی که مال باخته یا مقتول زن باشند، کارآگاهان زن در صحنه حضور یافته و نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌کنند. این پرونده‌ها از لحاظ طبقه‌بندی علمی برای کارآگاهان زن دسترس پذیر است.

وی افزود: در پرونده‌هایی که اتفاقی برای یک خانم افتاده و فرد تمایل به افشای آن ندارد، کارآگاهان زن ورود کرده و ابعاد مختلف پرونده را بررسی می‌کنند به همین منظور پرونده‌هایی داشتیم که اطرافیان خانم متوجه جزییات پرونده وی نشدند. در برخی پرونده‌ها پیگیری مجرم را کارآگاه آقا برعهده گرفته و ابعاد دیگر به ویژه بررسی ابعاد علمی برعهده کارآگاه زن قرار می‌گیرد.

رییس پلیس آگاهی تهران همچنین درخصوص تفاوت آمار قتل با سلاح سرد گفت: در قتل‌هایی که به صورت تصادفی رخ می‌دهد، پیش‌بینی قبلی وجود ندارد و تا لحظه قبل از وقوع، فرد برنامه‌یی برای استفاده از سلاح ندارد ولی متاسفانه چون سلاح در جیب بسیاری از جوانان وجود دارد، براساس هیجانات موجود اقدام به استفاده از سلاح می‌کنند. مقیمی افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان ما سلاح سرد با خود حمل می‌کنند که این موضوع از لحاظ آسیب‌شناسی نیاز به بررسی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر