چهره‌های جدید در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۷۸

گروه انرژی

8خردادماه امسال و همزمان با آغاز به کار مجلس دهم، قانون اساسنامه شرکت ملی نفت که پس از 29 سال در مجلس به تصویب رسیده بود، توسط حسن روحانی رییس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شد. قانونی که تغییرات ساختاری را در این شرکت مهم با خود به همراه داشت. 23خردادماه و با تشکیل نخستین جلسه پس از تصویب اساسنامه، رکن‌الدین جوادی مدیرعامل این شرکت جای خود را به علی کاردر معاون سرمایه‌گذاری سابق داد و دور جدیدی از تغییرات کلید خورد.

در آن زمان بیژن زنگنه، وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران، سید محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سیداصغر هندی مشاور حقوقی و بین‌الملل وزیر نفت، قدیر موحدزاده مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران به عنوان عضو اصلی و محسن پاک‌نژاد به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

روز گذشته اما در راستای تغییرات در این شرکت، وزیر نفت در ٢ حکم جداگانه کریم زبیدی و محمود بیلکار را به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

به گزارش شانا، در حکم بیژن زنگنه به کریم زبیدی آمده است: « به استناد ماده ٢٨ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، مصوب ٢٣ فروردین‌ماه ١٣٩٥ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و با عنایت به ماده ٢٩ اساسنامه و تفویض اختیار مجمع عمومی محترم به اینجانب در جلسه مورخ ٤ خردادماه ١٣٩٥، بدین‌وسیله با استعانت از خداوند دانای توانا، جنابعالی را به عنوان «عضو اصلی هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران» برای باقیمانده مدت دوره ماموریت اعضا منصوب می‌نمایم.

امیدوارم با همراهی و همفکری دیگر اعضای محترم هیات‌مدیره با اتکال به ذات اقدس الهی در انجام وظایف خطیری که بر عهده می‌گیرید، موفق باشید.» همچنین در حکم وزیر نفت به محمود بیلکار آمده است: « به استناد ماده ٢٨ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، مصوب ٢٣ فروردین‌ماه ١٣٩٥ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و با عنایت به ماده ٢٩ اساسنامه و تفویض اختیار مجمع عمومی محترم به اینجانب در جلسه مورخ ٤ خردادماه ١٣٩٥، بدین‌وسیله با استعانت از خداوند دانای توانا، جنابعالی را به عنوان «عضو اصلی هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران» برای باقیمانده مدت دوره ماموریت اعضا منصوب می‌نمایم. امیدوارم با همراهی و همفکری دیگر اعضای محترم هیات‌مدیره با اتکال به ذات اقدس الهی در انجام وظایف خطیری که بر عهده می‌گیرید، موفق باشید.»

به گزارش «تعادل» کریم زبیدی، متولد مشهد و فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان است، زبیدی از پایان سال 1393 تاکنون وظیفه معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌ها در مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران را بر عهده داشته است. محمود بیلکار نیز سابقه ریاست حسابداری شرکت ملی نفت را در سابقه خود دارد و 9 آبان‌ماه سال جاری طی حکمی به سمت مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز برگزیده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر