اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۷

خلأ قانونی برای برخورد با ساحل‌خواری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل 134 پرونده تخلف در سواحل کشور گفت: در 2 سال گذشته 21 فقره از این پرونده‌ها به صدور رای منتهی شده است. به گزارش ایرنا، محمد سعیدنژاد افزود: با توجه به سیاست‌های دولت در توسعه تمدن دریامحور، پیش‌بینی می‌کنیم در استان‌های سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان، تجاوز به ساحل دریا افزایش پیدا کند که پیگیری‌های آن بسیار ضروری است. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تشکیل کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال در وزارت راه و شهرسازی و تسریع برای رسیدگی به تخلفات سواحل کشور از طریق این شورا تاکید کرد و افزود: حفظ و حراست از بنادر و مهم‌تر از آن همه سواحل کشور به دلیل اهمیت سواحل در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اولویت‌های سازمان بنادر است. وی افزود: به دلیل ماموریت و مسوولیت سازمان بنادر و دریانوردی در انتظام امور سواحل کشور، صدور مجوزهای ساخت و ساز و همچنین کنترل آنها، تجدیدنظر در مقررات و استانداردهایی که وجود دارد هم از منظر حفظ حقوق بیت‌المال و هم جان شهروندان امری ضروری و الزامی است. سعیدنژاد بر تدوین و اصلاح قوانین، اجرا و نظارت در این بخش تاکید کرد و گفت: پیگیری تخلفاتی که در این حوزه‌ها انجام می‌شود، باید با همکاری سه قوه انجام شود تا حفظ حقوق بیت‌المال تمام و کمال صیانت شود. معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: ما در سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل گستردگی موضوعات و تخلفات، نیاز به هماهنگی، جدیت و همراهی در بخش قانون، اجرا و متعاقب آن حوزه قضا و صدور آرا را کاملا درک می‌کنیم.


راه‌اندازی خطوط کشتیرانی

از خلیج‌فارس به تمام نقاط دنیا

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی خطوط لاینری از خلیج‌فارس به تمام نقاط دنیا گفت: کشتی‌های ما به راحتی می‌توانند در همه بنادر دنیا بدون هیچ محدودیتی پهلوگیری کنند.

به گزارش تسنیم، محمد سعیدی با بر شمردن موفقیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام، عوامل موثر در توسعه تجارت و جذب بازارهای هدف را مورد بررسی قرار داد و فعال شدن خطوط لاینر از خلیج فارس به اقصی نقاط دنیا و اجرایی شدن قراردادها را از دیگر افتخارات این شرکت اعلام کرد. وی افزود: بایسته است شرکت‌های گروه در جهت اهداف تعیین شده حرکت کرده و تمام تلاش خود را برای تصاحب بازار معطوف کنند. مدیرعامل کشتیرانی افزود: در بخش بیمه‌یی توانسته‌ایم پوشش بیمه 580 میلیون دلاری در ابعاد مختلف را بگیریم و کشتی‌های ما به راحتی می‌توانند در همه بنادر دنیا بدون هیچ محدودیتی پهلوگیری کنند.


اختصاص 1000میلیارد تومان برای احیای بافت‌های تاریخی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت احیا و بهسازی بافت‌های تاریخی، گفت: دولت در سال جاری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی کشور اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، محمد سعید ایزدی با اعلام این خبر اظهار کرد: صندوق یکم نیز یکی دیگر از منابعی است که برای خرید مسکن در این بافت‌ها تشکیل شده و تسهیلاتی را با سود تک‌رقمی 8 درصد به متقاضیان پرداخت می‌کند. به گفته وی، این تسهیلات به زوجین ۱۲۰ میلیون تومان و برای شهرهای بزرگ بین ۸۰ میلیون تومان، ۱۲۰ تومان و ۱۶۰ میلیون تومان اختصاص یافته که ۸۰ درصد خرید مسکن را پوشش می‌دهد. ایزدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی، مقاوم‌سازی و ودیعه مسکن را از دیگر اهرم‌های تشویقی دولت برای بازآفرینی و احیای زندگی در بافت‌های تاریخی بیان کرد. ایزدی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی و نقش بسیار مهم تشکل‌های غیردولتی (سمن‌ها) در بازآفرینی شهرها افزود: تنها با مشارکت این بخش است که می‌توان کارهای بزرگ را در این مناطق انجام داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر