اخبار شهری

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۶

«پارکبان‌ها» مجاز به دریافت وجه نقد نیستند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبان‌ها در معابر پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا، مازیار حسینی در مورد وضعیت پارکبان‌ها با بیان اینکه عملا از سال 94 تاکنون سازمان حمل و نقل و ترافیک قراردادی با پارکبان‌ها ندارد، گفت: 30 هزار فضای پارک حاشیه‌یی در تهران وجود دارد که تنها 15هزار فضا به پارکومتر مجهز هستند که البته نظارت بر نحوه فعالیت آن، براساس قانون برعهده پلیس است. وی با بیان اینکه روند برگزاری مناقصه 15هزار فضای پارک دیگر باقی مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی مانده که عوارض آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین می‌شود مردم می‌توانند از کیف پول‌های الکترونیک استفاده کرده و عملا دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست. وی در پاسخ به اینکه اگر پارکبان‌ها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پول‌هایی که مردم می‌پردازند چه می‌شود، گفت: پولی که بابت پارک حاشیه‌یی اخذ می‌شود به حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می‌شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستوران‌ها پارکبان‌هایی برای خود استخدام کرده و پارک‌های حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می‌دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتا در مراجع ذی‌ربط باید صورت پذیرد. حسینی با بیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان‌ها باشیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت پارکبان‌ها غیرمجاز است؟ گفت: از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.


اتصال مترو شهری تهران به ایستگاه راه‌آهن

شهردار منطقه 11 تهران گفت: با همکاری مشترک شرکت مترو شهری تهران و راه‌آهن جمهوری اسلامی، برای نخستین‌بار در کشور خط مترو شهری به داخل ساختمان راه‌آهن متصل خواهد شد. به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه، دسترسی مستقیم و سریع به ساختمان راه‌آهن است، افزود: در حال حاضر افرادی که از ایستگاه مترو «میدان راه‌آهن» خواهان تردد به داخل ساختمان راه‌آهن هستند و نیز مسافرانی که به ایستگاه راه‌آهن وارد شده‌اند و قصد ورود به مترو را دارند، باید فاصله بین ساختمان راه‌آهن و مترو را از عرض خیابان شوش غربی و نیز میدان راه‌آهن طی کنند. وی با تاکید بر اینکه ایجاد دسترسی‌های مستقیم از شبکه‌های حمل و نقل درون‌شهری نظیر مترو به اماکنی چون فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و... در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک اصل پذیرفته شده و اجرا می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مطالعات مورد نیاز و مقدمات اجرایی این پروژه که کار مشترک شرکت مترو شهری تهران و راه‌آهن جمهوری اسلامی است، انجام شده است. شهردار منطقه 11 تهران تصریح کرد: در طرح پیش‌بینی شده، یک مسیر دسترسی زیرزمینی که در اصطلاح فنی «گالری» نام دارد؛ از ایستگاه مترو «میدان راه آهن»به داخل ساختمان راه‌آهن احداث می‌شود و شرایط به گونه‌یی است که در داخل همین گالری بلیت مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند، کنترل و آنها به صورت مستقیم وارد سکوی مسافرگیری قطارها خواهند شد.


اتمام عملیات ریل‌گذاری در 8 ایستگاه خط 7 مترو در هفته جاری

مدیرعامل شرکت مترو تهران از آغاز عملیات ریل‌گذاری در ایستگاه‌های خط 7 مترو خبر داد. به گزارش ایسنا، هابیل درویشی با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری خط 7 مترو از ایستگاه میدان صنعت تا ایستگاه تقاطع محلاتی -بسیج آغاز شده است، گفت: تاکنون بالغ بر 20 کیلومتر زیرسازی و 10 کیلومتر ریل‌گذاری (اسلب) صورت گرفته است. به گفته درویش، روزانه بیش از 400 متر ریل‌گذاری در دست انجام است. وی با بیان اینکه دو بخش تونل جنوبی- شمالی و غربی-شرقی وجود دارد، اظهار کرد: با همت و تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت مترو، بخش احداث تونل 100درصد به اتمام رسیده است. به‌طوری‌که کل مسیر خط 7، تاکنون درمجموع 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. درویشی اظهار کرد: ایستگاه‌های محلاتی، 17 شهریور- سعیدی، میدان محمدیه، محبوب مجاز، خیابان نواب- بریانک، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت بالغ بر90درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که طی چند روز آینده عملیات ریل‌گذاری در این ایستگاه‌ها نیز به اتمام خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر