روایت عکاسان از «ترامپ»

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۰۲


عکاسان در حالت‌های مختلف از دونالد ترامپ عکس گرفته‌اند و حالا نگاه فردی که پشت دوربین بوده به شخصیت رییس‌جمهور جدید امریکا، جالب توجه است. به گزارش ایسنا، چهار هنرمند از تجربه عکاسی کردن از دونالد ترامپ، میلیاردری که به‌تازگی رییس‌جمهور امریکا شده، گفته‌اند. ترامپ در این تصاویر به حالت‌های مختلفی، مثلا با کبوتری در دست یا در کنار چند آیینه دیده می‌شود. ژست و داستان ثبت حالت او در هر یک از این پرتره‌ها، خاص و قابل تحلیل است. «گاردین» در این گزارش، تجربه عکس‌برداری و ساعاتی وقت‌گذرانی با دونالد ترامپ را از زبان چهار عکاس پرتره‌های معروف او روایت کرده است.

هری بنسون، یکی از همین عکاس‌ها می‌گوید: من ۳۰ سال از ترامپ عکاسی می‌کردم و هیچ‌وقت ندیدم به چیزی نه بگوید. عکسی که از او گرفتم، در «تاج محل» انجام شد. در کازینوی یک میلیاردی که سال ۱۹۹۰ در آتلانتیک سیتی افتتاح شد. وقتی به من گفت، یک میلیون دلار در «قفس» محل نگهداری پول است، من گفتم تا حالا این مقدار پول نقد را یک‌جا ندیده‌ام. بعد او مستقیم رفت داخل قفس و یک میلیون دلار بیرون آورد؛ اما این فراتر از حد و حدود بود. تنها کسی که قدرت دارد، منظورم قدرت واقعی است، می‌تواند به آنجا داخل شود، ولی برای ترامپ مهم نبود. او این را می‌خواست و به دستش آورد. او داشت فخر می‌فروخت، اما به عنوان یک عکاس؛ من غیر از این چه می‌خواستم!

عکاس دیگری که از ترامپ عکاسی کرده است، می‌گوید: من که چندبار ترامپ را دیده‌ام، می‌توانم بگویم در خلوت، آدم متفاوتی است. وجهه اجتماعی او در انتخابات پرخاشگر و خشن بود و «ترامپ» به‌عنوان آدمی که گروه زیادی از مردم را نادیده می‌گیرد، شناخته شد. من این عکس را پرتره یک مرد شکست‌خورده می‌بینم. این تفسیر شخصی من است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر