اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸۶

برنامه ساخت سالانه ۱۰۰هزار مسکن اجتماعی

علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در مورد آخرین وضعیت برنامه‌ریزی و اجرای طرح مسکن اجتماعی و مسکن اقشار کم‌درآمد در دولت یازدهم و مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی گفت: بخشی از برنامه‌هایی که در دولت یازدهم در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی و در سطحی کلان‌تر در وزارت راه‌وشهرسازی تدوین شد به نحوی هدف‌گیری آنها به سمت گروه‌های متوسط و متوسط به پایین جامعه بوده و هست که از جمله آنها می‌توان به مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در بافت ‌فرسوده برای گروه‌های کم‌درآمد ایجاد شد، اشاره کرد.

چگنی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲هزار واحد برای گروه‌های کم‌درآمد و خانواده‌های دارای معلول تحت‌پوشش نهادها در دست ساخت است.

به گفته وی، وزارت راه‌وشهرسازی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌یی در حوزه مسکن اجتماعی در دست تهیه دارد که در کمیسیون زیربنایی دولت چندین جلسه درباره آن تشکیل داده و در شرف نهایی شدن و تصویب قرار دارد.

چگنی گفت: براساس برنامه مشترک وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ساخت سالانه ۱۰۰هزار واحد به شرط تملیک، اجاره‌یی و تولید بسته کامل مسکن اجتماعی است که به‌زودی نهایی و مصوب خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی یک عنوان است، گفت: اجرای مسکن اجتماعی بدین‌ معنا نیست که اجراکنندگان و سازندگان در جاهایی مشخص مسکن بسازند، زیرا با این کار اساسا به جدایی‌گزینی اقشار پردرآمد از کم‌درآمدها دامن می‌زنیم، بلکه هدف اختلاط همه اقشار جامعه در کنار یکدیگر است.


26 فروند لایروب و کشتی ناجی خریداری شد

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: 6فروند لایروب و 20کشتی ناجی برای استقرار در بنادر کشور خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، نورالدین علی‌آبادی افزود: لایروب‌ها شامل 2فروند با ظرفیت 8هزار مترمکعب، 2فروند 4هزار مترمکعبی و 2دستگاه یک‌هزار مترمکعبی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هم‌اکنون کارهای روزمره عملیات لایروبی توسط سه شرکت در سه بخش کشور شامل شمال، جنوب شرق و جنوب غرب انجام می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور درباره لایروبی بنادر گفت: پس از انقلاب بنادر لایروبی چندانی نداشته و مقدار زیادی لایروبی در مجموعه برای بنادر ایجاد شده که حدود 35 تا 40میلیون مترمکعب است.

وی در ارتباط با کشتی‌های ناجی خریداری شده، بیان کرد: هم‌اکنون 16فروند از این کشتی‌ها وارد کشور شده و 4فروند دیگر در حال تحویل است.


بحران بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی

مدیرعامل سازمان شهرداری‌های غرب تهران با هشدار نسبت به بهره‌برداری و مصرف منابع آبی در کشور گفت: براساس آمار اعلام شده، مصرف منابع آب‌های زیرزمینی در کشورمان از مرز بحران گذشت.

به گزارش مهر، سیف‌اللهی مدیرعامل سازمان شهرداری‌های غرب گفت: از ۴۰سال پیش تاکنون بیش از ۱۴۰میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت کرده‌ایم. منابعی که ۷۰درصد از آب شیرین کشور ما را به خود اختصاص می‌دهند و ما تنها سال گذشته ۷۵میلیارد مترمکعب از این منابع را مصرف کرده‌ایم که به معنای تاراج منابع آبی است.

به گفته وی، ایران ۸۵درصد از منابع آبی خود را مصرف کرده است. سیف‌اللهی ادامه داد: از سوی دیگر با بی‌تدبیری منابع را آلوده کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم این پساب‌های صنعتی و آلاینده‌ها وارد آب‌های ما شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر